Morjes. Eli on aika tullut panostaa uuteen koneeseen. Elikkäs pelkkä keskusyksikkö, koska oheis laitteet ovat. Tarkoituksena jäähdyttää prosessori vedellä ja näytönohjain/met ilmalla takuiden vuoksi. JA tarkoituksena ostaa crossfireen kaksi HD4870x2. Koneen kasaa serkku joka on alan diplomi inssi. Pitäisi vaan itse kyhnätä sopiva paketti aikaseks. Hinta mielummin lähellä 1500 kuin 2000. Paketti tällä hetkel näyttää tältä. PROSESSORI CORE 2 QUAD Q9450 2.66GHz 274.00€ EMOLEVY NÄYTÖNOHJAIN HD4870x2 2kpl n.700e MUISTI 4GT DDR2 800MHz (PC-6400), Vitesta, Dual-kit, 240-pin 69e KOTELO VIRTALÄHDE KIINTOLEVY 500 GB, Caviar SE, 3.5", SATAII/300, 8MB, 7200RPM 64e OPTINEN ASEMA DVD+/-RW 20x20x16x12x48 Bulk Black 26e. Vesijäähy: Bigwater 735 vesijäähdytyspaketti 94e Käyttis: WINDOWS VISTA HOME PREM 64-BIT, FI, OEM 104e Auki on vielä toi emolevy, jonka pitäs tukee tota crossfireä. Riittävä virtalähde tupla näyttiksiin ja koppa jossa ois ikkuna ja vesijäähy mahd. Ja onko toi bigwater 735 setti hyvä prosessorin jäähdyttämiseen, vai onko ihan fiesta. Mulla ei oo aikomusta mitään hirveetä kellotusta mutta hiukan. Elikkä ehdotelkaas kaikkea varsinkin puuttuvia osia ja korjailkaa jos näätte jotain mätää paketissa.
Bigwater 735:llä voit nakata vesijäähylintua, ei tuo yllä jäähdytystehoissa edes yli puolet halvempien ilmajäähyjen tasolle. Oma ehdotukseni on tuossa threadissa: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/682238 Voit halutessasi vaihtaa emon kalliimpaan Gigabyte GA-X48-DQ6:een ja powerin Corsair HX620:een, mutta tehollisesti et saavuta näillä vaihdoksilla kuin marginaalisen edun. Mikäli haluat asianmukaisen vesijäähdytysjärjestelmän, niin sehän löytyy tuolta: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/673028 Kauppana joutunet käyttämään niin ikään saksalaista Aquatuningia tai sitten tuota brittiläistä Chilled PC:tä. Muista sitten, että kaksi näytönohjainta vaatii kaksi GPU-blokkia, kuten AquaXtreme MP-01.
Mut onko mun järkeä ostaa tollasia HD 4870 crossfireen kun mulla rahat riittäs tohon tulevaan 2 ytimiseen.. Eli ajatukseni oli 2x 4870x2 ja millanen emo että ne sais crosfireen? Ja millasta jäähyä suosittelette. Ja kopassakin olisi hyvä olla ikkuna.
Kah, enpä huomannut että aiot pistää kaksi X2:ta rinnakkain (mikä on kyllä melko typerää ottaen huomioon, ettei tuosta saa todellista hyötyä missään muussa sovelluksessa kuin 3DMark Vantagessa ja jossain muissa testiohjelmissa). X2 tulee todennäköisesti kuluttamaan sen verran paljon sähköä, ettei moisen yhdistelmän hankkiminen ole muutenkaan kovin taloudellista. Ja siinä vaiheessa, kun niille tehoille tulee aitoa käyttöä, on markkinoilla jo virtapihimpiä (ja edullisempia) näytönohjaimia samassa teholuokassa.