Eli ostin uuden koneen ja siirsin vanhan koneen eri huoneeseen. Otin vanhan koneen kovalevyn irti ja siirsin sieltä tavaraa uuden koneen kovolle. Mitään muuta en tehnyt. Sitten kun laitoin vanhan koneen kovon takaisin paikalleen, niin käyttöjärjestelmäni (win xp) ei enää startannut. Eli siis kun painan poweria, niin kone kyllä piippaa ja alkaa hurista, keskusyksikössä kyllä palaa koko ajan vihreä valo, mutta sitten kone yhtäkkiä ikäänkuin lopettaa lataamisen... Näyttö näyttää ensin vihreää valoa, mutta sitten se naksahtaa oranssiksi ja lukee että "no signal" Eli en saa näytölle minkäänlaista kuvaa. Missäköhän on vika ja mitä voisin tehdä?
Vastataan kysymyksillä, eli kopioitko vai leikkasitko "tavarat" uudelle kovolle? Onhan kaikki johdot kiinni ja oikein päin? Kokeile vaikka nollata bios ja yritä sitten uudelleen käynnistystä.
kopioin ne sinne uudelle kovolle, poistin kyllä joitakin turhia mp3-tiedostoja, olisiko se voinut vaikuttaa? johdot olen kyllä tarkastanut johdot moneen kertaan ja käynnistellyt... miten se biosin nollaus tapahtuu ? ei sieltä näyttäisi olevan mitään irrallaan...
Helppo keino biossin nollaamiseen on, että otat virtajohdon irti ja patteri irti emolevystä. N. 10 sek riittää, niin bios pitäisi olla " defaulttina". Sitten vain patteri takaisin paikalleen ja virtajohto kiinni. Toi MP3:n poisto ei kyllä vaikuta käynnistykseen, jos mitään muuta ei ole lähtenyt samalla pois.
Ok otin virtajohdon ja patterin pois n.30 sek ja laitoin takasin. Vaan ei auttanut... Muita ideoita....?
En usko että poistin muuta kuin mp3sia... Eli mun vanhalla koneella on kaksi kovoa, ja en säilytä paljon muuta kun musiikkia yms netistä poimittua sillä toisella mitä irrottelen ja pidän slavena, eli kaikki windows yms tiedostot on toisella...
Mä suosittelen että siirrät loputkin tärkeät tai vaikka kaikki vanhasta uuteen ja formatoi entinen levy ja asenna kaikki uudelleen
Ota kaikki ylimääräinen irti, eli cd-asemat, diskettiasema, kovalevyt, näyttis, muistit ja yritä sitten bootata.
Viimeski kun ittellä tuli samanlainen ongelma niin otin näytönohjaimen pois agp väylästä ja laitoin pci väylään huiman 2mt sisältävän näytönohjaimen ja kas kumma se toimii! Eli AGP väylä rikki voi kun kiva se tekee välillä semmosta uutta emoa hakemaan.