Tervehdys. Kaveri heitti mulle koneen tuossa ja käski tutkia et mikä vikana.. Nyt täss perjantain ratoksi ajattelin alkaa tutkimaan.. Eli vikahan on sellainen et koneenkun napista laittaa päälle niin prossun tuuletin ja virtalähteen tuuletin alkaa pyörimään noin 10 sekunnin ajan ja sit loppuu meno.. eli ei lähe käytiin.. Olen kokeillut toisella virtalähteellä(aikaisemmin virtalähe rikki, uusittu alle vuosi sitten) ja muistit olen yksitellen kokeilut irrottaa.. samoin kovon ja cd aseman.. kaikilla sama vika.. Mutta mutta sit kun ottaa virtalähteeltä tulevan johdon irti joka menee emolevyn SYS FAN paikkaan kiinni (2 keltaista johtoo ja kaksi mustaa) niin kone alkaa toimimaan.. Eli nyt ois kysymys. onkos emolevy paskana vai mikä kiikastaa.. Eikö toi johto jollain tavalla ohjaa emolevyn ja virtalähteen tuulettimen nopeuksia.. viisaamat kertokoot.. Kone on kokeiltu ilman näyttöä eli en ole viittinyt ees viel kattoa antaako mitään herjaa jos laittaa näytön kiinni.. Kuulema ei ees siihen asti päästänyt aikasemmin et ois antanut jotain virhesanomaa.. Kone on packard dell Emo: http://www.algogo.com/store/product...rce-7100-Intel-775-DDR2-mATX-Motherboard.html Ei ole mitään erillistä näytön ohjainta.
Toisela powerilla kokeiltu ja sama vika.. Eli sen poweri vian voi minun mielestä laskea pois kuvioista.. Koska tiiän et kokeilemani poweri on kunnossa.. Alan kääntymään emo vikaa..