1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kone vinkuu

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi läski 12.06.2004.

  1. läski

    läski Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    Mulla on aika kummallinen ongelma joka tuli uuden koneen hankinnan yhteydessä. Eli kun asennan minkä tahansa bluetooth-hubin/usb palikan yms. ja sen toimimiseen vaadittavat ajurit kone alkaa "vinkumaan". Ääni on tosi korkea yhtäjaksoinen ininä joka tosissaan sattuu korviin ja nostaa jopa prossun lämpöja n.5 astetta. Ongelma tuli ensin esille kun asensin logitechin DiNovo settiä usb hubilla, mutta huomasin myöhemmin että vinkuna tulikin DiNovon setpoint ajureissa olevasta widdcomin bluetooth softasta, eli kun poistin bluetooth ajurit vinkuna loppui, mutta myöskään hubi ei sen jälkeen havaitse kuin logitechin näppiksen, hiiren ja mediapadin. Kokeilin myöhemmin myös usb porttiin tulevaa bluetooth-palikkaa ja sama vinkuna alkoi heti kun sen ajurit oli asennettu. Laitteet toimii kumminkin normaalisti vinkunasta huolimatta, haluaisin sen pirullisen äänen kumminkin pois. Olen kokeillut asentaa logitechin softaa myös xp:n clean boot methodilla, mutta sekään ei auttanut. Kokoon pano on: Windows XP sp1, Asus K8V SE DELUXE, Amd64 3200+, 2x 512mb 400mhz Green, ati 9600 pro le 256mb, Silentmaxx prosilence Fanless-W PCS-450W, asetek waterchill complete power kit A, hercules gamesurroud fortissimo 3 7.1, seagate barraguda 7200.7 200gb Sata/150 + Seagate 120gb 7200 ata-100. Olen kokeillut koneeseeni myös toista poweria ja asentanut emoon uusimman biossin + via´n uusimmat 4in 1 ja usb2 ajurit. Nämä samat bluetooth hubit toimii kuitenkin toisilla koneilla. Onko mitään tehtävissä?
     
  2.  
  3. läski

    läski Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    Oisko jollain mitään neuvoja, kun alkaa kohta verisuonet poksahtelemaan ohimoilla tähän vi#####seen! Oon investoinut tähän rojuun muutaman tuhat euroa eikä roska suostu toimimaan. Osat on ostettu eri jälleenmyyjiltä, eli kukaan ei ota vastuuta tällaisista ongelmista?? Kun ei tiedetä johtuuko se emosta(joka on jo 2 kertaa vaihdettu), prossusta tai virtalähteestä(joka on myös testattu virheettömäksi). Mitä teen? siirrynkö G vitoseen ja heitän tän pc rojun parvekkeelta linnunruoaksi
     
  4. poisoned

    poisoned Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Öh.. Aika jäännä.. =) nooh.. ootko koittanu kuunnella kannet auki, et mikä siellä vinkuu? Jaa.. Ei nyt oikee muuta tuu mielee ku et jompikumpi kovo ois paskana(?).. Ootko aina asentanu samalle kovolle? (jos oot nii kokeile toiselle) Jos ei kovois oo vikaa nii sitte ..en osaa sanoo mitää =/.. ettei joku tuuletin lähtis (jostain yliluonnollisesta syystä) pyörimään nopeemmin ku tavallisesti ja siitä tulis toi ääni? kokeile vaikka työntää sormi =P tuulettimie välii.. ei oikee muuta vaihtoehtoo oo sitte ku vaihtaa osa kerrallaa nii lopulta sitte selvii mistä se ääni tulee (menee tosin hankalaks jos ei oo "varaosii" =( )... Mut mä kyl veikkaisin kovoo.

    Nii ja kattele iha silmämääräsesti emoo ja muita osii jos sattus näkyy joku viottunu komponentti..
     
    Viimeksi muokattu: 17.06.2004
  5. läski

    läski Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    Kummatkin kovot on äänivaimennetussa alumiinisessa umpiossa, josta ei kuulu inahdustakaan ja muuten koko kone toimii vesijäähyllä, eli ainoat tuulettimet on lauhduttimessa olevat kaksi papstin 120millistä, jotka pyörivät 7v virralla. Eikä nekään päästä oikeen mitään ääntä. Emo on jo vaihdettu, samoin näyttis. Muistit on testattu memtest 86 softalla eikä löytynyt mitään virheitä. Vinkuna tulee pakosti jostain bluetoothin yhteensopivuusongelmasta, mutta mistä??
     
  6. läski

    läski Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    asensin juuri xp:n uusiks ja päivitin siihen uusimman xp sp2 rc2:den. Sama ääni tulee edelleen heti kun isken usb bluetooth donglen kiinni. Jäljitin ääntä ja se kuulostaisi tulevan prosessorista???!!?? onko se edes mahdollista?? prossuna on amd64 3200+
     
  7. snapsix

    snapsix Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    786
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisiko mahdollista, että ääni tulisi tietokoneisiin kytketyistä kaiuttimista? Saattaisihan kaiuttimet ottaa häiriötä myös Bluetooth-signaalista, osaavathan ne sen tehdä myös GSM-puhelimen signaalista. Jos et ole vielä kokeillut, irroita kaiutinjohto tietokoneesta.

    Jos tuo ei ole syypää, täytyy sanoa, että onpa erikoisin ongelma, johon olen aikoihin törmännyt.
     
  8. poisoned

    poisoned Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    774
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jäi prkl vaivaamaan tää sun ongelmas.. = ) Saitko selville mistä johtu?
     
  9. läski

    läski Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    Ei oo tullu ratkaisuu tuohon ongelmaan. Kone on ollut kahdessa eri paikassa huollossa kyseisestä asiasta johtuen. Koneen kaikki komponentit on nyt testattu yksitellen toisessa koneessa ja kaikki toimii, eli ainut vaihtoehto jäi että vika olisi emossa. Emokin on jo kolmas kappale samaa kyseistä asus k8v se deluxe emoa ja siinä on kokeiltu kaikkia mahdollisia julkaistuja biosseja. Taitaa olla tyyppivika. Huollossa ne spekuloi että bluetoothin taajuus aiheuttaa emon komponenttien kanssa elektronista häiriösingnaalia, josta tulee tämä jatkuva korkea "ininä" ääni. Ainoa vaihtoehto on kai ostaa uusi socket 754 emo...toiselta valmistajalta kuin asus. emo tuskin edes menee takuuseen, sillä bluetoothan toimii! se vain pitää n.80dB kimeetä meteliä =)
     
  10. Dude84

    Dude84 Guest

    Voisiko johtua verkkokortista?

    Minun integroitu ja erillinen verkkokortti vinkuvat ärsyttävästi kun siirtää tiedostoja koneiden välillä.
     
  11. MagicalS

    MagicalS Guest

    Mulla on kotona samanlainen häiriöääni mutta se tulee monitorista... liittyisköhän johonki kenttään minkä monitori luo ympärilleen käynnissä ollessaan... dunno..
     
  12. läski

    läski Guest

    Liittynyt:
    Viestejä:
    0
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    0
    emossa on ainoastaan integroitu verkkokortti. pci paikoilla on ati 9600 pro le 256mb ja hercules gamesurround 7.1 fortissimo III. MagicalS kiitti vinkistä, mut kone vinkuu näytöstä viis. Mulla on näyttöinä hyundain 17" tft ja lg:n 42" plasma. Eka on rgb:llä ja jälkimmäinen dvi:llä. Vinkuu kans ilman näyttöä. Mut vinkukoot. Kävin ostamassa läppärin ja voin käyttää tota bluetoothia siinä ja siirtää wlanilla verkossa tälle roskalle tarvittavat tiedostot, kunnes ostan toisen emon.
     

Jaa tämä sivu