kone tilattu, osat yhteensopivia ?

Viestiketju Uutta tietokonetta ostamassa -osiossa. Ketjun avasi korbi 02.01.2008.

1. korbi

korbi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nonii arvoisa raati ,eli laitoin tässä jo aijemminki viestiä koneen ostosta ja sain sillon apua (schnapilta) ja niistä oli paljon hyötyä. osat kyllä hieman vaihtui tässä aikana joten en ole aivan varma että kaikki osat on yhteensopivia. http://www.verkkokauppa.com/index.p...=1&p_26215=1&p_24207=1&p_25319=1&fill_empty=1
    jos joku viittis kattoo korin sisällön ja kertois mahdollisista yhteensopivuus ongelmista olisin kiitollinen.

2.  
  3. mara04

mara04 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ovat yhteen sopivia, mutta älä välttämättä verkkokuapsta tilaa kato mb netin hintaseurannasta mistä tulee halvimmaksi !

4. korbi

korbi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo oon kattonu sieltä melkein kaikki kaupat läpi mutta yllättävää kyllä verkkokauppa.com oli halvimpia kauppoja ellei jopa halvin,en muista. mm. sonata3 20 euroa halvempi mitä muissa kaupoissa, tosin sitä ei ole verkkokaupassa heti saatavilla mutta koneella ei ole mikään hirveä kiire.

5. schnappi

schnappi Guest

Juu paketti on hyvä :D

Verkkokauppa juu ei ole halvin mutta on hyvin keskikastissa, joten ei siinä mitään vikaakaan ole. tilaa sieltä mistä tuntuu parhaimmalta :D

6. Easycola

Easycola Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    26
    Korbi, näyttäisi olevan ihan ok paketti, ainoa mikä tuossa minussa herättää vähän kysymysmerkkejä on tuo antecin smartpower virtalähde, minulla ja veljelläni on on viimeisen kahden/kolmen vuoden ajalta mennyt 4 eria smartpoweria takuuvaihtoon, kaikki vikaantuneet. Tiedän toki ettei tämä välttämättä tarkoita että antecin smartpower -virtalähteet olisivat paskoja, ehkäpä meillä on vain ollut paska tuuri, mutta minä ainakin vältän nitä nykyään kuin ruttoa. Ehkäpä tuo smartpower eartwatts -sarja on sitten parempi, en tiedä....

Sitten paljon ohi aiheen, mutta hinnoista yleensäkkin.

Aika usein täälläkin mainitaan että verkkokauppa.com olisi kalliimpi kuin muut, minulla ei ollut asiasta tarkkaa käsitystä ennenkuin jouduin taas omaa konetta ostaessani vertailemaan hintoja. Hintaseurannassahan ei tunnetusti enään verkkokauppa.com ole listattu, joten vaati jonnin verran manuaalista vertailua.

Oma koneeni ja myös korbin komponenteista kasattu näyttäisi olevan nimenomaan halvin verkkokauppa.com hankittuna. Asiassa kun vielä täytyy ottaa huomioon että kone tulee yleensä hankittua kokonaan yhdestä verkkokauppasta koska postituskulutkin vaikuttavat.

Eli ihan yleisenä huomiona verkkokauppa.com hinnat näyttäisi olevan kilpailijoiden kanssa kilpailukykyiset, ainkakin pc-komponettien osalta. Eli mistä verkkokauppa.com:n "kalleus" käsitys oikein juontaa?

Omasta tilaushistoriasta vielä sen verran että verkkokauppa.com olen suurimman osan roippeista aikojen saatossa tilannut, mutta ostopäätökseen on kyllä paljolti vaikuttanut laskutus/yms seikat, ei pelkästään hinnat. Mitä en ole sitten tuolta löytänyt olen tilannut noistä kilpailevista putiikeita (jimm's, onlyforpro, tietoasema.. jne jne jne), mutta hintatasoa vertailtuani halvemmaksi en ole niitäkään voinut väittää.

Viimeisen 6-7 vuoden ajalta olen kyllä huomannut että verkkokauppa.com:n toimitukset nykyään kestää pidempään vaikka tavarat olsivat valmiiksi saatavilla.

7. korbi

korbi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mua kyllä vähä arveluttaa noi muistit ku ei taida olla mitää merkkitavaraa mutta oli nii halpoja nii pakko koittaa, oisko kellää kokemuksia niistä ?

8. mara04

mara04 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kato vain onko hyvät takuut koska jos ne levii ni palautat vain ja saat uudet mutta ITTE ottasin joku 2-4kpl kingstonin. halvimmat tuolla 800mzh maksaa suunillee 25 :D

9. bokeh

bokeh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Transcend ihan yhtä hyvä kuin kingston ja halvempi (ainakin 2x1gb 800MHz kitti)

Kummallakin elinikäinen takuu.
    Verkkokaupan takuu Transcendille 3 vuotta, Kingstonille 1 vuosi

vk:n takuun jälkeen kun hajoaa niin Transcendille/Kingstoniin suoraan yhteyttä takuuasioissa

10. mara04

mara04 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kiitos korjauksesta! eli ota halvemmat ja parempi takuiset eli Transcend!!!! ja eiku kone tilauksee!!

11. korbi

korbi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo kone on tilattu jo pari päivää sitten kyselin vaan varmuuden vuoksi että osat ovat yhteensopivia. kiitoksia vastaajille !

12. korbi

korbi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo laitan tähän ku en jaksa uutta aihetta tehä eli olen nyt saanut koneen itselleni, ja kysyisin tuosta 3Dmark06 tuloksesta eli konetta ei ole vielä kellotettu tai mitään tehty että on "vakio".. pojoja tuli 7450 en siis tiiä että onko se hyvä vai huono tällä kokoonpanolla?? elikkäs koneen speksit : emo abit ip-35e,HD3850,2gt 800mhz ddr2,e6750. kuuluko sen kuvan tökkiä ja fps:n olla 0-1 siinä cpu testis ku mulla meinaa vaa oli vai kuseeko nyt joku ?

13. rmCowboy

rmCowboy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    CPU testien kuuluukin tökkiä, ja kyllä tuo tulos on mielestäni hyvä tolle kokoonpanolle (hd 3850).

14. bokeh

bokeh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    CPU testissä ihan normaalia tuo tökkiminen ja 0-1 fps kun prossu tekee kaiken työn.

pojoista sit en tiedä onko normit tolle näyttikselle, joku saman näyttiksen omistava voi paremmin valaista asiaa tai vertaile futuremarkin sivuilla samanlaisiin kokoonpanoihin tuloksiasi.

EDIT: rmCowboy ehtikin ensin vastaamaan.

Viimeksi muokattu: 24.01.2008
  15. korbi

korbi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ok kiitoksia teille !

Jaa tämä sivu