Eli osaisko joku yhtää neuvoo. Oon kyllä kohta vakio kyseliä tän saman ongelman kans, eli kone on hidas. Eli aluksi mun kokoonpano oli 1000mhz. Celeron 384Mb sdram Geforce 4 mx440. Kuukausi sitten vaihdoin emon ja prossun, eli emo on Asus P4S800 ja Prossu on Celeronin 2.4. Muistit on käytetyt palikat 128Mb 266mhz DDR ja 256Mb 333mhz DDR, mutta kone käynnistyy hitaammin kun vanha. Oon kokeillu toisella näyttiksellä missä on AGP 8 tuki. Olen formatoinu koko koneen, olen ajanu Biossin päivityksen, näytönohjaimen ajureita olen kokeillu vaikka mitä, biossista olen pakottanu agp 4X:ksi ja muistin väylän olen pakottanu 266mhz. Lämmöt on ok emo 19.5 ja prossu 28 astetta. mikään ei auta. silloin kun kasasin konetta niin se ei suostunut käynnistymään millään. Vasta sitte kun laitoin 256 palikan kakkos paikkaan niin sain koneen käyntiin, se ei toiminu yksistäänkään ykkösessä. Muuten kone toimii ei kaatuile yms. mutta pelejä en voi enää ajaa täydellä teholla niinku ennen. Voiskohan toi hitailu johtua noista muisteista jotenki? Memtesti ei kyllä löydä mitää vikaa, mutta PC-Wizardin muisti testi antaa tämmösen tuloksen 128Mb muistipalikan Read Floatti on kaksinkertanen 256Mb palikkaan verrattuna(en tiedä kuuluuko olla)(CPU-testi antaa hyvät arvot). Silloin kun kone on täysin puhdas windows käynnistyy nopeemmin kun ajatus, mutta jos sinne ajaa yhdenki ajurin tms. niin johan alkaa käynnistyminen kestämään kauan. Käynnistys kestää siinä kun se XP:n palkki liikkuu vaakatasos se liikkuu siinä varmaan noin 2 min.
Onhan mahdollista että on yhteensopivuusongelmia. Onko mahdollista kokeilla tuon 333mhz muistin tilalla 266mhz pyörivää muistia ?
joo siis oon kokeillu tolla pelkällä 256 333mhz palikalla ja säätäny väylän sille, mutta kone on silloin vielä hitaampi mitä se on niin että sielä on kummatki palikat. Yksin tolla 128Mb:llä 266mhz en oo kokeillu. Mutta toi 256 palikko ei toimi tos L1 paikas kuinkaa, että jos kokeilee tolla pelkällä 256 palikalla L1 paikas niin kone ei lähe käyntiin, mutta jos sen panee paikkaan L2 niin heti toimii. Niin että voiskohan toi 256 palikka olla rikki