Mistä johtuu kun käynistän koneen ja kun kone on käynistynyt niin se sammuu heti ja tulee blue screen: Ja se tekee tuota jonku 3-5 kertaa ja alkaa sen jälkeen toimimaan oikein.
Emolevy: ASUS M4A785T-M Näytönohjain: Asus Nvidia GTX 275 Prosessori: AMD ATHLON II x4 640 Kiintolevy: Western Digital 500GB [Käyttöjärjestelmä Windows Ultimate 64-Bit] Kiintolevy: Seagate 250GB Virtalähde: Modecom Feel 500W Muistit: Micron 1333Mhz DDR3 8Gt 2Gtx4
Poweri on aika kehno muttei välttämättä syypää. Lämpöjä ajattelin ensin mutta jos alkaa vähän ajan päästä toimimaan niin syy on luultavasti muualla. Ehkä ajureissa tai ohjelmistossa? No se ohjelmisto-ongelma selviäisi jos nollaisit biosin ja formatoisit kiintolevyn ja asentaisit käyttiksen uudelleen. Helpompi tapa olisi kuitenkin käynnistää vikasietotilassa jolloin windows lataa mahd. vähän ajureita ja ohjelmia muistiin joten jos vikasietotila auttaa niin ajurit uusiksi, ja turhat käynnistysohjelmat pois ja tietokoneen syyssiivous muutenkin ohjelmistolle.
Minun mielestä vika on varmaankin joko emolevyssä, muisteissa tai prosessorissa koska vaihdoin näytönohjaimen, powerin ja kovalevyt vanhaan emolevyyn niin kone ei enään sammu. Emolevy: Acer F690GVM Prosessori: AMD ATHLON 64 4000+ 2,60 Ghz [AM2] Muistit: 1x1Gt 533Mhz 2x1Gt 677Mhz Poweri, Näytönohjain, ja kovalevyt ovat samat mitkä oli siinä toisessakin emolevyssä.
Muisteissa voisi muuten olla vika nuo virhekoodit ja sanomat viittaisivat siihen. Prossu tuskin on rikki. Entäs jos kokeilet sitä kokoonpanoa muuten aivan normaalisti mutta laitat vain yhden muistikamman (vanhasta koneestasi) ja kokeilet käynnistää. E: Mulla on muuten kanssa tuo F690Gvm emo ja se ei jollain tapaa tue täysin neljää muistikampaa (minulla on 4 kampaa) sillä memtestiä ajaessa jos on neljä kampaa käytössä niin saattaa tulla virheitä mutta yksitellen ei tule vaikka kuinka kauan testiä ajaa. En sitten tiedä voiko johtua pelkästään siitä mutta pakettikoneen emo kyseessä... niistähän ei koskaan tiedä.
Enpä taida enään viitsiä kokeilla tuota koska tilasin uuden emolevyn, 2kpl muistikampoja ja kotelon. Ajattelin myös myydä tuon emolevyn ja muistiti pois. Emolevy: Muistit: Kotelo:
Onnea sitten uuden kokoonpanon kanssa. Kyllä luulisi noiden muistien ja emolevyn vaihdolla paranevan. Vika on melko varmasti jommassa kummassa. Entä prossu? Aiotko käyttää vielä tuota ATHLON 64 4000+ 2,60 -prossua. Jos kyllä niin kellot tappiin . Uutena kyllä irtoaa jo aika peliprossuja satasen pintaan ja huuto.netistäkin löytyy X4 9750 2.4Ghz prossu viidellä kympillä. Tai sitten AMD Phenom II x2 555 josta aukeaa kaikki ytimet. Semmoisenkin hinta on huuto.netissä vain 50€.
En koska tuo ATHLON 64 4000+ 2,60 GHz [AM2] ei edes sovi tuohon emolevyyn ja minulla on edelleenkin vielä tuo AMD ATHLON II x4 640 3.0 GHz [AM3] prosessori eli ajattelin käyttää tuota.
ai joo sori. Katoin jotenkin kiiressä väärin tuon sinun kokoonpanon tuosta jälkimmäisestä komponenttilistauksesta. Eli aasia kunnossa.