Elikkä koneeni sammuu itsekseen vähän väliä, mikä mahtaa olla ongelmana? Olen ajanut Nortonin virusohjelman monta kertaa läpi eikä kyseessä ole blaster virus? osaisko joku auttaa? kone sammuu yleensä silloin kun alkaa esim. pelaamaan jotain peliä tai polttamaan cd-levyjä, normaalisti windowsissa se ei sammu.
ootko tarkistanu esim. memtest-ohjelmalla, että muistit on ehjät? entä kuinka korkeat on lämmöt? Heittääkö se eka jonku virheilmotukse vai sammuu vaa ku tykkää? ootko tarkistanu Control panel -> system -> hardware-välilehti ja Device Manager ettei siellä ole ristiriitoja...keltainen/punainen huutomerkki?
Joo eli kone sammuu vaan ihan ku ite tykkää ja ei se heitä ees mitään virheilmoitusta. Mut koitan nyt ainakin näitä juttuja jos sitten toimisi.
Poweria voisi epäillä jos virhe ilmoitusta ei tule ja kone kaatuu kuormituksessa yllättäen, valvonta työkaluissa on tapahtumien valvonta katsele sieltä myös, tuo polttamisen yhteydessä viittaa enemmän muistiin...no se on taas arvailua. Muuten käytätkö CD asemaa pelatessa? entäs muuten onko cd asema käytössä kun tilttaa, itsellä oli kerran huonotapaus oli molemmissa vikaa cd asemassa ja muistissa, ja hermoissa lopulta...heh
sattuuko sulla olemaan emule päällä? mulla oli vähän aikaa sitte semmonen ongelma että kone boottaili itsestään satunnaisin väliajoin, ja syyksi paljastui emule plus 1h, joka oli toiminut mainiosti kauan.uninstalloin ja asensin 1f version ja ongelma katosi.huvikseen sitten muutaman päivän päästä asensin 1h:n takaisin ja boottailu alkoi välittömästi. noo, sitten taas takaisin 1f:ään ja kaikki on kondiksessa.samaa boottailua tapahtui aiemminkin, muistaakseni 1g-version kanssa. outoa mutta totta. niin ja käytössä on xp. win98:n aikana kone kaatuili jatkuvasti muulin kanssa, ei ollu väliä mikä versio.
Jep, koneeni on kannettava ja luulen että vika vois olla siinä että se lämpenee liikaa. kone meinaan on aina aika kuuma pohjasta ku sammuu. mitä tälle asialle vois tehdä?
Tarkistappas että ei ole sellainen malli jossa on tuuletusaukko pohjassa, tällöon sitä pitää korottaa hieman toisesta reunasta, toi jotenkin muuten jotta ilma pääsee kiertämään.
Joo, elikkä nyt kun katoin tapahtumienvalvonnasta niin aina kaatumisajankohtana on tapahtunut virhe ja lähteenä on ollut truevector service ja se kai liittyy jotenkin ZoneAlarmiin eli olisiko jollain nyt jotain rakentavaa vinkkiä? kiitos!
niin ja kuvauksena virheessä on aina tämä TrueVector engine: File "C:\WINDOWS\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt, restoring from backup "C:\WINDOWS\Internet Logs\BACKUP.RDB".
http://forums.zonelabs.com/zonelabs/board/message?board.id=gen&message.id=5781 ehkäpä tuo auttaa jotain...
mulla on kans ollu samaa ongelmaa mut hiukan eri muodossa kone buuttaa itekseen kun poistuu joistain ohjelmista! vika löyty ja se oli halon crakissä ollut omituinen bugi kannattaa tarkistaa jos on crakattuja pelejä ettei niissä ole ongelmia!!