kone sammuu pelatessa

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi JormaOch 16.10.2009.

1. JormaOch

JormaOch Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    eli ongelmana on koneen sammuminen tai uudelleen käynnistyminen kun pelaan. surffaillessa tai muussa käytössä ei kone tilttaa. yleensä sellanen 10-20min (joskus enemmänkin) saa pelata rauhassa jonka jälkeen kone vaan sammuu ja käynnistyy hetken (1-3sek) päästä uudelleen. muistelisin että tätä rupes tapahtuu joskus tossa tämän kesän alussa.

sama homma eri peleillä esim: GRAW2, Cod4, CoD:WaW, darkest of days, uus Batman pyöri aluksi varmaan yli tunnin ennenku sammu jonka jälkeen en kokeillu peliä uudestaan..pelaan useimmiten kylläkin netissä mutta myös offlinena sama juttu.olen yrittäny ettiä muita vastaavia ongelmia ja olen jokusen vastaavan löytäny mutta vihjeet ei ole auttanu.

eli mulla oli ennen koneessa vista 32bit joka oli koneessa yli kaksi vuotta ennenkuin ongelmia tuli. osa peleistä ollut jo parisen vuotta jopa yli. ajattelin että on joku virus tai muuta outoo koneessa kun en ollut vistaa kertaakaan asentanu tai konetta formatoinut tänä aikana. ajattelin että onglema menee ohi ku päivitän koneen windows 7 64bittiin mutta heti kun sain pelit asennettua ja pääsin pelaamaan niin sama juttu taas...miltei pahempana, nimittäin vielä kesällä (ja vistalla) saatoin joskus jopa saada pelata netissä useamman tunnin ilman ongelmia.

tässä on koneesta tietoo: asus p5? deluxe 775, intel Q9550 2,83MHz, nvidia GTX 280, poweri 550W, muistii pitäs olla 4gb mut bios sanoo et 3gb, kovo tilaa on, ajurit pitäs olla kunnossa näyttiksessä ja biossi pitäs olla updeitattu.

edellisen kerran jälkeen ku kone sammu ni kattelin biosist lämpötiloi ni CPU oli n.71 C ja MB(?) n.55 C. kaikki näytti olevan kunnossa muutenkin.

tietäisköhän kukaan mikä mun konetta vaivaa??

2.  
  3. MattiMies

MattiMies Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    BIOSissa prossu 71 astetta?! Siinähän se vika piilee, eli liian suuret lämmöt. Pyöriikö prossutuuletin? Katso prossun lämpötila vielä Realtempillä ja näyttiksen GPU-Z:lla, kun pelaat.

Viimeksi muokattu: 16.10.2009
  4. JormaOch

JormaOch Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo eli kokeilin noilla ja huomasin et gpu:n lämpö nous jopa 81 asteeseen :D. kattelin siin samalla ku pelailin niin sellast 70+ aikalailla kokoajan mut huomasin sit et max. oli käyny 81. eli varmaan pitää koittaa sitä viilentää...

Jaa tämä sivu