kone sammuttaa itsensä kun pelaan pelejä ?

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi napsu92 08.06.2008.

1. napsu92

napsu92 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi !

Ongelmani koskee tälläistä asiaa:
    Kun aloitan pelaamaan esimerkiksi Half-Life 2 peliä, keskusyksikkö alkaa pitämään kummallista "piippausta", kone piippailee aikansa kunnes piipailu loppuu. piipailu loppuu ja alkaa vähän väliä uudestaan, kone tökkii aina vähän piipauksen aikana. piippailu jatkuu aina silloin tälläin katkonaisesti.

Noin 30-60 minuutin aikana kone sammuttaa itsensä ilman mitään syytä tai varoitusta.

Olen havainnut että koneeni tuuletin tuulettaa epätasaisesti, tarkoitan sitä että välillä se tuntuu kokonaan sammuvan ja välillä se tuulettaa kuin hullu. Kun lopetan pelaamisen keskusyksikkö on todella kuuma. Olen yrittänyt korjata asiaa tuulettamalla konetta muilla tuulettimilla, mutta se ei ole auttanut ollenkaan.

Olen skannannut koneen ja mitään viiruksia ei ole löytynyt, en ole myöskään ladannut mitään epämääräisiä ohjelmia koneelleni.

Asiassa on vielä yksi outo juttu, noin 2 kuukautta sitten vastaavia ongelmia ei ollut, kone on alkanut temppuilemaan noin kahden kuukauden ajan.

Ongelmat toistuvat useissa nettiräiskintäpeleissä ja roolipeleissä esimerkiksi counter-strike:sourse ja oblivion.

Mainittakoon vielä että aina kun koneeni sammuttaa itsensä tai heittää ulos pelistä ruutuun tulee teksti: "windows keskeytti ohjelman sen virheettömän toiminnan takia" syy on: "hl2.exe lakkasi toimimasta"

Tässä half-life 2 pelin vaatimukset:

suoritin 1,7GHz
    muisti 512 RAM
    näytönohjain 128 RAM
    directx versio 8.0

oma koneeni on: Fujitsu Siemens SCALEO P
    käyttöjärjestelmä on Windows Vista home premium 32 bittinen.

oman koneeni ominaisuudet:

suoritin: AMD Anthlon(tm)64 X2 dual core processor 5200+ 2,60GHz

muisti (RAM): 2046 Mt

järjestelmälaji: 32 bittinen käyttöjärjetelmä

näytönohjain: RADEON X1700 FSC

Kiitos kaikille jotka vaivautuvat auttamaan minua, olen heille todella kiitollinen ! :)

Hyvää kesää kaikille !

2.  
  3. stargiver

stargiver Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    onko tuo sinun windows vista? Ja oletko päivittänyt ajurit...

4. Pumppu

Pumppu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Oletkos tarkistanut siilin kunnon? kuullostaa vahvasti lämpöongelmilta, eli onko siili mahdollisesti suuren pölymaton peittelemä? Tällöin prosessorituuletin joutuu tekemään enemmän työtä viilentääkseen prosessoria, josta voi myös kyseinen "ailahtelu" tuulettimen nopeudessa johtua. Kannattaa ladata jokin ohjelma mistä näet koneen lämmöt, ja sen jälkeen raportoida lisää tänne kun niistä jotain tiedät.

5. erkkituo

erkkituo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on sama kone, ja sama ongelma, eli näyttis ylikuumenee ja kone sammuttaa itsensä vaurioitumisen estämiseksi. Vian syyksi tuulettimen puuttumista. tässä fujitsu siemensin lisenssituotteessa nimittäin ei ole omaa tuuletinta vaan pelkkä jäähdytinsiili, ja se on vielä kaiken lisäksi asennettu niin päin että prossessorituulettimen ilmavirta ei pääse viilentämään sitä.

Elikkäs paras vaihtoehto on vaihtaa koko näyttis johonkin parempaan esim. LEADTEK WINFAST PX8600gt 512MB tai muu vastaava. muistat vaan että koneessa on 350w virtalähde, että ei siihen mitä tahansa voi pultata.

6. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Toistuva piippailu on biosin piipeissä yleensä juuri prossun ylikuumenenmis ääni. Ja jossain vaiheessa bios sammuttaa koneen.

Siili irti ja uudet lämpötahnat sinne alle. Pölyt pois. Siilin ja tuullettimen kiinnitys kunnolla.
    Ja uutta tuuletinta voisit harkita, jos se välillä sammuu kokonaan.

7. erkkituo

erkkituo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei se tuulettimen kans räpeltäminen auta, kun vika on näyttiksessä. Vaiha vaan uuteen ja mieluiten semmoseen missä on kunnon tuuletus, kun tuo kotelo on vähän huonon mallinen

Viimeksi muokattu: 16.08.2008

Jaa tämä sivu