Olen hankkimassa uutta konetta pääasiassa hyötykäyttöön ja erityisesti valokuvien katselua ja käsittelyä varten. Luettuani jo käytyjä keskusteluja sain kasattua Jimm'siltä seuraavanlaisen kokoonpanon: Sonata III Silent ATX-kotelo (500W) 104,00 € P43 NEO-F, ATX, P43, LGA775, 8ch Audio (Uutuus!) 80,00 € CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 1333MHz 6M S775 (Huippu-Uutuus) 159,00 € 4GT DDR2 800MHz (PC-6400), Vitesta, Dual-kit, 240-pin DIMM 69,00 € 640 GB, Caviar SE, 3.5", SATAII/300, 16MB, 7200RPM 71,40 € Ati radeon HD 3650 512MB, PCI-E, DVI 58,00 € DVD+-RW Dual Layer, SH-S223F/BEBN, 22x8x48x, SATA, musta, bulk (uutuus!) 26,00 € Kokoaminen 50,00 € ------------- Yhteensä 617,40 € -ottaisin kiitollisena vastaan kommentteja kokoonpanosta, eli onko tasapainoinen paketti ja komponenttien hinta-laatusuhde kohdallaan? -listasta puuttuu (langattomat) näppäimistö ja hiiri, ehdotuksia? -onko näytönohjaimella mitään merkitystä 2d-kuvanlaadussa (näytöksi on jo tilattu Eizo FlexScan S2431W)? Eli jos en juurikaan pelaa onko HD3650 hyvä valinta? Entä mitä HD3650 Heatpipe eroaa tavallisesta? -E8400 ja Q6600 ovat suunnilleen saman hintaisia, mutta korvaisiko määrä laadun, eli kannattaisiko ottaa tuo quad-core? -arvostaisin hiljaista konetta, joten osuuko silmään joku meluisa osa jonka vaihtamalla paketista saisi hiljaisemma? Nimestä päätellen kotelo on hiljainen, mutta onko näin todellisuudessa? Viestiä kirjoittaessani ja komponentteja valitessani törmäsin Arnada Silent koneeseen. Kone menee yli budjettini, mutta voisin pyytää vaihtamaan kalliin näytönohjaimen halvempaan. Siitä huolimatta kone olisi kalliimpi, mutta saisinko rahoilleni vastinetta? Ilmeisesti kone olisi (huomattavasti?) hiljaisempi kuin yllä oleva. Sattuuko täällä muuten olemaan ketään Arnada Silentin omistajaa? Tulipas paljon kysymyksiä, mutta suuret kiitokset etukäteen vastaajille.
Jos et pahemmin pelaa niin toi Q6600 ois ehk parempi valinta. Kuulemma toi sonatan kotelo tuuletin pitää aikamoista ääntä mut tiedä sitten.
Itse tilasin tossa viikko sitten ja just saannut tän koneen. Paketti oli hyvin pakattu ja tuli postissa ehjänä. Kone on pyörinyt hyvin tähän asti ja on kyllä ihmeen hiljainen ;D Ku se mun vanha oli hirveä traktori. Tehoi löytyy ja tää Vista näyttää 5,7 tehopistettä. Ainoastaan tuo suoritin sanoo 5.7 ja muut sanoo 5.9. Eka olin itekki ajatellut tota 700 - 800€ konetta, mutta en kadu kyllä yhtään että vähän tuli tsempattua. ps: On muuten hyvä asiakaspalvelu ja nopea! Vastasivat kysymyksiini tunnista - puoleen päivään ... viiveellä.