Kone musakäyttöön

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi orfus 17.02.2004.

1. orfus

orfus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen kokoamassa konetta musiikkikäyttöön (audiokäyttöön pääasiassa). Tässä muutama fakta projektistani.

-Prossu saisi olla ~2.8GHz. Kumpaa suosittelette audiokäyttöön, Inteliä vai AMD:tä?

-Olen ajatellut käyttää kahta tai kolmea kovalevyä. Mielessäni on kaksi vaihtoehtoa: joko RAIDilla yhdistetyt kaksi kovalevyä audiota varten ja yksi kovo softalle tai yksi kovo audiolle ja toinen softalle. Kumpaa suosittelisitte? Emolevy tulisi olla sopiva tähän eikä siinä saisi olla integroitua äänikorttia. Verkkokortti on tarpeellinen. Muutakaan emoon integroitua grafiikka- tms piiriä en tarvitse.

-Muistia saisi olla budjetin mukaan 500-1000Mb

-Näytönohjain, joka tukee kahta näyttöä. Kone ei tule pelikäyttöön joten en tarvitse kovin tehokasta ohjainta.

-Raituriohjelmana Cubase VST/32.

-Äänikorttina M-Audion Delta 1010LT (valmiina, en tarvitse äänikorttia koneeseen).

-budjetti koneelle ilman näyttöä on 1000e.

Toivottavasti osaatte auttaa, itse en kauheasti ymmärrä raudan päälle. Jos joku voisi suositella vaikka hyvää prossua ja emoa, noitten kanssa olen eniten pulassa. Kaikki muutkin vinkit tietty enemmän kuin tervetulleita!!

2.  
  3. Tuff

Tuff Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    prossuilla ei juuri nopeus eroja ole AMD:n ja Intelin välillä..
    usean saman aikaisen prosessin yhteydessä kuten usean saman aikaisen mp3 tiedoston pakkauksessa Intelin Hyper Treading prosessori on hyvä.
    esim. P4 2.6ghz fsb800mhz on mun mielestä hyvä vaihtoehto.

4. SiB77

SiB77 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ota intel siihen koneeseen, ihan sen takia että ne on hiljaisempia (mutu). 1 Gt muistia menee kivasti. Kiintolevyksi joku 160Gt 8Mt välimuistilla 7200rpm ide/sata. Ei sillä raidilla hirveesti hyötyä ole. Myöhemmin voi sitten ostaa toiset kiintolevyt ja laittaa softaraidi niille (levynhallinnasta).
    Näyttikseksi vaikka Radeon9200, tuplanäyttöhommat toimii.

5. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    kyl mä laittaisin raidin jos paljonkin tekee hommaa musan eteen. Ei ole kiva huomata että oho, kovo meniki p*skaks ja ei jää mitään talteen.

Eihän sillä ole väliä onko emossa äänikorttia kun saa kytkettyä biossista pois eikä siitä ole sen jälkeen mitään haittaa.

Näyttikseen panostaisin hieman enemmän kuin tuo ratukan 9200, sillä uskon että kaipaat kunnollista resoluutiota kunnollisilla virkistystaajuuksilla. PNY Quadro4 200NVS on tälläiseen käyttöön aivan mahtava, hinta kortilla on ~200e.

Verkkokaupasta:

emolevy: Epox 4PDA2+ 137,9e
    prossu: Intel Pentium IV 2600MHz (800MHz)183,9e
    näyttis: PNY Quadro4 200NVS 203,9e
    muistit: Verkkokauppa.com 512MB DDR 400MHz 2x90=180e

Kiintolevyt valinnan mukaan.

Jos haluaa raidin niin 50e:llä saa ohjaimen jolla saa yksinkertaisn raidi 0:n tai 1:n väsättyä. Suosittelisin vielä dvd-rw:tä tai cd-rw:tä varmuuskopiota varten. En tiedä kuin paljon noi ohjelman tallentamat projektit sun muut vie niin en tiedä rittääkö cd-rw :)

[bold]EDIT:[/bold] Ei kirjotus suju heti aamusta :)

Viimeksi muokattu: 18.02.2004

Jaa tämä sivu