Olen kysynyt tätä kysymystä toisilla keskustelualueilla eikä mistään oikein tahdo löytyä ratkaisua. Eli ongelma on seuraavanlainen: Kun käynnistän koneen, niin näyttö ei lähde päälle vaan on standby-tilassa. Kone alkaa hyrräämään, mutta boottaa itsensä 5 sekunnin jälkeen uudestaan ja on sitten siinä eikä mene mihinkään. Tuulettimet pyörii ja kaikki koneen sisällä näyttää toimivan, mutta näyttö on pimeänä eikä mitään tapahdu. Myös nämä tiedän: Vika ei ole näytössä, näytönohjaimessa, virtalähteessä. Luultavasti emolevyssä mutta senkin olen kerran jo vaihtanut ja sama toistuu edelleen. Eli olen vaihtanut näyttiksen, emolevyn, virtalähteen. Koitin ottaa emolevystä pariston irti muttei hyövyttänyt mitään eikä myöskään CMOS-jumpperin säätö. Jos joku osaa sanoa missä mättää niin kiitos. Kokoonpano: ASUS A7V8X, ATI Radeon 9800, AXP 2100+, Samsung pc 2700 333MHz, Antec ATX 380 W virtalähde ja seagaten 80 Gb kiintolevy.
En saanut jostain kumman syystä tuota speakeria tähän emoon toimimaan (tai ainakin luulen niin). Ennen tätä emolevyä minulla oli Epox 8RDA+ , jossa speakeri oli kiinni ja se piippasi kerran käynnistyksessä ja kun se boottasi uudestaan se piippasi taas kerran ja hetken kuluttua se alkoi piippaamaan kuin poliisiauton sireenit. Eli piipaapiipaa... Olen myös katsonut noita POST juttuja manuaalista mutten käsitä mitä ne kirjainsarjat tarkoittavat kuten esim. Ch 6 tai jotain tuollaista.
katoppa että olet kytkenyt piipperi, powerit ja resetit oikeisiin kohtiin siinä levyssä. Epox:in levyissä on sellanen viankertomis näyttö joka antaa numeroilla infoa mikä on vikana.
Jeps. koitin pelkästään power-johdolla mutta tekee samaa. Resettikin oli luultavasti oikein kun siitä sen pystyy buuttaamaan. Muistaaksen epoxin emolevyssä virhenäyttö näytti FF kirjaimia kun sitä katsoin. Eli mitähän tämä mahtaa tarkoittaa?
Mulla on kanssa Epox 8RDA+ ja biosin virittelyn jälkeen ilmeni samat oireet. Apu tähän oli biosin nollaus jumpperista ja taas toimii.
Tässä en olekaan vielä kerennyt mitään biosista asetella kun vika oli jo valmiina. Varmaankin muistissa tai prosessorissa vika??
Ottaako joku emon "pinneistä" kotelon seinään kiinni? Onko kaikissa emon kiinityspaikoissa ruuvit vai onko tyhjiä paikkoja? Tyhjiin paikkoihin kannattaa laitta sellaiset muoviset "natsat", ne on varmaan ruuvipussissa. Mikäli jätät natsat pois, niin kortteja kiinni laittaessa emo saattaa painua sen verran, että pinnit ottaa kiinni takaseinään. Kokeile vaikka käynnistaa emo siten, että se ei ole kopassa kiinni ollenkaan. Noi sun oireet nimittäin viittaa vähän tollaiseen ongelmaan. Ja kun nollaat sitä biossia patterin avulla, niin ota myös virtajohto silloin irti.
Mulla alkaa keinot loppua. Oon nyt koittanu emolevy kokonaan ulkona ja muovinastat alla ettei varmaan osu mihkään. Prossun tarkistin ja hyvin on kiinni ja samaten cooleri. En tiedä mikä tässä mättää. Jumpperit oon testannu eikä sekään vaikuta. Taitaa kone lähtiä huoltoon. Kerronpas sitten mitä oli vikana kun sen haen poies, jos sielläkään kukaan osaa selvittää tätä.
Ihan tyhmä heitto, mutta onko näyttö kytketty YKKÖS liitäntään. Kai tuossa Radeonissa on jo mahdollisuus kahteen näyttöön?