Kone ei käynnisty

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi JussiAM 13.08.2008.

1. JussiAM

JussiAM Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ongelmani on aiheessa. Kone ei käynnisty tarpeaksi paljon että pääsisin BIOSseihin katsomaan olisiko ongelma siellä. Valot syttyvät alle sekunniksi ja sitten kone sammuu. Tuulettimet kaikki pyörivät ja liitokset ovat kaikki kiinni. Kone ei pitänyt minkään näköistä ääntä kun sen viimeisen kerran sammutin tai edes päästänyt hajuja. Mikä voisi olla ongelman syynä?

2.  
  3. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ensiksi tulis mieleen että virtalähde on sanonut yhteistyösopimuksen irti."sulake palanut"tjm.

Onko jännitemittaria,että saisit mitattua,onko piuhoissa jännitettä.

4. JussiAM

JussiAM Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkoitat varmaan virtalähteen jännitettä. Ei minulla ole mutta kyllä seillaisen löydän. Onko muita ehdotuksia miksi tämä kone ei voisi toimia? Kaikkia ehdotuksia otetaan vastaan koska itse en tiedä paljon mitään PC raudasta.

5. JussiAM

JussiAM Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ja vielä tahtoisin udella, mistä piuhoista minun pitäisi katsoa jännitteet? Jokaista liitosta kohti on n. 4 eriväristä.

6. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niistä molex piuhoista mistä menee virrat romppuasemaan,kintolevyyn.
    Samalla,kun avaat kotelon,niin katso myös,onko emolevyssä mitään kärähtänyt,palaneita / vuotavia konkkia.
    Vikaa voi olla myös emolevyssä.
    Onko vanha vai uudempi kone.

Saatko tähän hätään mistään lainattua toista virtalähdettä,niin voisit koittaa myös sillä.

Viimeksi muokattu: 13.08.2008

Jaa tämä sivu