Kone ei enään boottaa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Mushiroom 07.09.2007.

1. Mushiroom

Mushiroom Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep tossa pari tuntia sitten laitoin koneen kiinni ihan samalla tavalla kuin aina ennenkin ja nytten se ei taho bootata windows textiä pidemmälle. Koneen prossu on hieman ylikellotettu 2.4ghz-->3.6ghz, mutta se on toiminu moitteitta noin puolivuotta ja sen lämmöt ovat aina olleet kohillaan. BIOS:siin en enään pääse alikellottamaan, koska olen tyhmyyksissäni hiettänyt siihen passun jota en enään muista. Oisko mitenkään mahollista saada biosin passua veke tai takas. En muistaakseni edes laittanut sitä mihinkään ylös :S. Vikasietotilaan pääsee mutta siellä ei pysty kait tekemään mitään.
    Mikäköhän mahtaa olla vialla?

Koneen speksit:
    E6600 2.4ghz--->3.6ghz
    2gb corsair 800mhz
    7900gx2 alikellotettuna kesän kuumuuksien takia
    seagate barracuda 7200.10 320gb
    asus p5W DH deluxe
    Antec NeoHE 430W

Kiitos avusta jo etukäteen!

updeittia:
    sain salasanan veke ja laitettua vakiokellot mutta vieläki windows xp lataus-kohdassa menee näyttö pimeeksi. ilmeisesti joku näyttisvika? :S nyt kun otin näppiksen, hiiren, toisen muistipalikan ja usb:t veke ja koitin startata niin ei tullu ollenkaan kuvaa, tuulettimet vaan pyöri. niiden takasinlaittaminen ei myöskään auttanut, kone ei buuttaa ollenkaan. :/

Viimeksi muokattu: 07.09.2007
  2.  
  3. Mummy

Mummy Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Laitetaan nyt muillekkin avunhakijoille yleisinvastaus ko.ongelmaan eli tyhjentämällä BIOS.in muistin("Clear CMOS" -emon ohjekirjasta) pääsee koodista ohitse.

Ei välttämättää, yleisesti tässävaiheessa ohjaan ihmiset "korjausasennuksen" puoleen koska en ole perehtynyt ohjelmointiin.
    Hmm... Onkos nyt muistikammat varmansti oikein?

Viimeksi muokattu: 07.09.2007
  4. LassE001

LassE001 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    olen tuo mushiroom(käytin vahingossa veljen accountia)ja olen laittanut muistikammat oikein, yritetty myös yhdellä muistikammalla ja eri sloteissa mutta silti ei natsaa. veikkaan että vika on emolevyssä.koska edes kovalevy ei raksuta eikä koneen reboot-nappulakaan toimi. mites hoidan takuupalautuksen, kun olen saksasta ostanut? suomen maahantuojalle vai suoraan ostamaan kauppaani?

Jaa tämä sivu