Kone ei edes boottaa

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Hog999 31.08.2007.

1. Hog999

Hog999 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tälläisiä aiheita täälä näyttää olevan jo entuudestaan ihan reilusti, ja olenkin lukennut lähes kaikki mitä löysin ja yrittänyt niiden avulla korjata konetta mutta eipäs auttanut.

Eli ostin Asus P5B-e emon ja asensin siihen vanhat osani, ja käynnistää yrittäessäni tuulettimet pyörähtää käyntiin, mutta sitten siihen se jääkin. Näyttöön ei tule mitään kuvaa ja emo ei piipahda ollenkaan.

Olen sen nyt kahdesti purkanut ja laittanut kaikki osat uudestaan mutta se ei ole auttanut mitenkään.

Mitä kannattaisi yrittää tehdä?
    (Kaikki muut osat ovat toiminta kuntoisia ja yhteen sopivia emon kanssa)

2.  
  3. EeroFIN

EeroFIN Guest

Jos osa tulee DOA niin takaisin ostopaikkaan ja toinen tilalle?

4. matpaa

matpaa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Millaisia osia ne vanhat osat oikein mahtavat olla ?

Muutama arvaus, mikä voi olla vialla ...

1) Prosu särki
    2) Emo särki
    3) Poweri särki
    4) Uudessa emossa on 24 pinninen virtaliitin.
    Olisko wanhassa 20 pinninen ja on jäänyt kytkemättä ne 4 puuttuvaa tai powerilta ei tule 24 pinnistä virtaa.
    5) prosun 4 pinninen piuha jäänyt kytkemättä.

5. Hog999

Hog999 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osat olisi: P4 3.2Ghz prossu, DDR 2 553mhz 3kpl (2 giga tavua yhteensä), Radeon x800 gt ja maxtorin kovo.

Kaikki virta johdot olen varmasti laittanut kiinni, poweri tuskin on rikki koska esim cd asemaan tulee virta ja tehoa kyllä löytyy (550w).

Prossun kimpussa olen parhaillaan, kokeilen toisen koneen vastaavaa prossua jos vaikka sillä toimisi.

Emosta en tiedä. Jos ei muu auta nii sitten lähetän takaisin.

6. Hog999

Hog999 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu ei ollu prossussakaa vika. Täytyy varmaan lähettää takasin kauppaan takuu korjaukseen

Jaa tämä sivu