1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Komposiittivideo-ongelma tv-outissa

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi haba113fi 31.10.2003.

  1. haba113fi

    haba113fi Member

    Liittynyt:
    31.10.2003
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Näytönohjaimeni on Elsa Gladiac 311 GeForce2MX200 josaa on s-video tv-out. TV on n. 5v vanha Philips. Olen yrittänyt saada tv-outista kuvan tohon teeveeseen muuttamalla s-videon komposiitiksi (näytönohjaimen mukana tulleella adapterilla), vetänyt rca-piuhalla (n. 2m pitkä) rca->scart adapteriin ja sit vaan scartti kiinni telkkuun.

    Ongelma on se perinteinen että kuva näkyy mustavalkeana. Näytönohjaimen ajureita olen kokeillut usempiakin (myös valmistaja alkuperäisiä), olen kokeillut tv-toolia, asetuksia olen kokeillut muutella (PAL:llahan pitäisi toimia)... Olen kokeillut myös eri telkkuja - sama lopputulos. Piuhat on myös testattu kaverin koneessa jossa ei mitään ongelmaa ilmennyt.

    Jääkö tossa nyt enää muuta vaihtoehtoa kun että näytönohjaimen tv-out on sökönä?

    Kaikkien tv:idenhän, joissa on scart, pitäsi tukea komposiitti-videota (jossa koko video signaali kulkee yhdessä johtimessa). Eli tv:n piikkiin en menisi tota vikaa pistämään.

    Olisiko jollain vielä vetää jokin "ässä hihasta"... mitä voisin vielä yrittää ennen kuin viskaan tuolla kortilla vesilintua?
     
  2.  
  3. Fabrizio

    Fabrizio Guest

    Kokeillaanpas seuraavaa:

    Mene - Ominaituudet : näyttö , aseetukset, lisäasetukset.

    Valitse TV-näyttö. Säädä näytön ulostulosignaaliksi composite...mut jos olet jo testannut aikaa sitten, ei kai muuta sitten kuin kortin vaihtoon...
     

Jaa tämä sivu