Ei kai olisi liikaa vaadittu, että kertoisin minkä yhteydessä tuo tuli tai mitä olit tekemässä? Olitko avaamassa jotain sivua, jonka yhteydessä herjasi?
Eikös tuo tarkoita, etä kyseisen sivun scriptissä on joku virhe, tai ehkä komento, jota kyseinen selain ei tunne. Ongelma on siis sivun koodissa.
Eikö se sitten ole tuo googleoptimize, joka kuvassa näkyy? En viitsi kokeilla, kun siellä on tuo JavaScript, josta en tiedä, mitä se tekee.
Ton saattaa aiheuttaa myös jokin ohjelma. dijari, onko sulla minitool partition niminen ohjelma asennettuna.
Vaihda selainta, toistuuko? Pari selainta läpikäyneenä voinet todeta, ettet itse voi asialle mitään. Muita selaimia on mm. Firefox, Edge, Vivaldi ja Chrome. T: Vesku
Vaikka virheilmoituksessa näkyykin URL, ei se liity käytettyyn selaimeen tai verkkosivuun. Vaan todennäköisesti johonkin ohjelmaan. Esimerkiksi minitool partition wizard on aiheuttanut noita. Toki tietenkin ohjelma voi olla se itse selainkin. Mutta ilmeisesti toi ilmoitus tulee koneen käynnistyessä. Tuo ilmoituksen URL aukaisee vain Googlen tyhjän 404 sivun https://www.googleoptimize.com/optimize.js?id=gtm-pqgrtlr Josta päästäänkin siihen mistä Tarantellakin mainitsi, on tärkeää kertoa mitä tapahtuu ja missä tilanteessa.
Turha kai asiaa on enempi pohtia, kun aloittaja ei ole vastannut kysymyksiin tai täydentänyt tietoja. Google on näköjään lopettanut tuon Google Optimize -työkalun, joten se selittänee tuon 404:sen. Google Optimize - Wikipedia
Tulihan pohdittua, tätä kuitenkin omassa aloitusviestissäni yritin sanoa, että kovin niukalla tiedolla aloitus on tehty.
sori,olisin vastannut aikaisemmin,entiedä mikä tossa hotmailin sähköpostissa taas vialla,kun ei viestit tule perille mulle pitäisi aina tulla viesti sähköpostiin,kun tänne on tullut uusia viestejä,ja taas ei ole sitä tullut,ja näitä ongelmia on ollut muissakin tapauksissa
koneelta löytyi haittaohjelmia,entiedä sitten olisiko toi johtunut sitten siitä,mutta enään sitä ei ole tullut hetkeen
Sillä voi muokata osioita, luoda levykuvia ym. käytännöllistä. Se on aiheuttanut joillekin noita samoja ilmoituksia. Sen voi toki aiheuttaa muutkin ohjelmat. Voi olla, tai sitten ei. Pelkkää arvailua ilman tietoa, mitä haittaohjelmia ja millä ohjelmalla poistit ne. Tai, oletko poistanut ennen ongelman esiintymistä ohjelmia tai asentanut uusia. Entä onko ohjelmat ylipäänsä toimineet normaalisti. Oletko käyttänyt ohjelmia joilla voi putsata rekisteriä, jne. Mitä vähemmän tietoa, sen enemmän silkkaa arvailua mitä on tapahtunut, puhumattakaan siitä, mitä voisi tehdä ongelman ratkaisemiseksi.
poistin Malwarebytes ohjelmalla,en muista tarkkaan poistinko ennen ongelmaa mitään tai lisäsinkö jotain uusia ohjelmat on toiminut normaalisti,rekisterin ja selaimen putsaamiseen käytän Cleaner ohjelmaa,mutta en ymmärrä miksi se ilmoittaa aina kun sen avaa että sinulla on 18 vanhentunutta ajuria,mutta nyt näyttäisi kaikki olevan kunnossa eikä heittaohjelmiakaan enään löydy,tuossa vielä lista haittaohjelmista
Mitä virustorjuntaohjelmaa käytät, kun tuollaista on päässyt koneelle asti? Ja jos kiinnostaa, niin vielä sellainen tieto, että Microsoftin ohjeistuksen mukaan CCleaneria tai muitakaan ns. rekisterinputsausohjelmia ei tule käyttää enää Windows 10:n tai 11:n kanssa. Microsoftin mukaan niistä ei ole mitään hyötyä, mutta haittaa saattaa tulla paljinkin. Samoin tuollaiset ajurinpäivitysohjelmat, jollainen CCleanerissakin nykyään on, voivat sekoittaa koneen toimimattomaksi, jos sellaista käyttää.
Tuo on tapa, jolla yrittävät myydä ajurien päivitysosaa ohjelmaan, älä lankea siihen. Rekisteriä ei pitäisi puhdistaa ccleanerilla. Tuo Malwarebytesin lista kertoo, että nettikäyttäytymisesi on aika huolimatonta ja ennakoi jatkuvia ongelmia. Edit: Ajurien päivityksestä pitää käyttäjän itse huolehtia, Millään ajuri boosterilla ei pidä päivittää, koska niillä on tapana sotkea ja sekoittaa kone.
tota en tiennytkään,että ei ole hyvä toi ccleaner ohjelma,olen luullut että se on ihan turvallinen,sitä olen käyttänyt jo todella monet vuodet mikä ohjelma sitten olisi hyvä siihen rekisterin/selaimen siivoukseen?