eli mulla on jo koneessa 2 kovalevyä,primary master ja primary slave. oon aatellu ostaa kolmannen lisälevyn,niin kannattaako mun ostaa ATA-levy ja laittaa se secondary slaveksi cd-aseman kaveriksi vai kannattaisiko ostaa SATA-levy? se kolmas levy tulisi pääosin videotiedostoja varten.
Sata kovo vois olla paras vaihtoehto. Myöhemmin voi sitten myydä ne IDE kovot pois ja siirtyä vallan SATA kovoihin
Jos emolla on SATA-liittimet, ostaisin jatkoakin ajatellen sellaisen - sen voi sitten varmemmin siirtää uuteen koneeseen. Hintakin on käytännössä sama IDE- ja SATA-levyillä. CD-asema voi hidastaa kovon nopeutta, IDE-väylässähän hitain laite määrää väylän nopeuden. Siinäkin mielessä SATA lienee parempi (nopeampi) vaihtoehto.
Hep, videoiden käpistelyyn SATA levy. Nopeus on tässä ratkaiseva tekijä. Ja olihan sulla giga tai yli keskusmuistia? Jos menee alle, niin alkaa videoiden käpistely olemaan tahmaista...
Käpistelyllä meinasin videoiden muokkausta ja muuta kikkailua. Mm. oman DVD:n kasaamista kotivideoista jne...