Kokemuksia tai mielipiteitä ääniprojektoreista

Viestiketju Televisiot -osiossa. Ketjun avasi Sahamies 17.09.2008.

1. Sahamies

Sahamies Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ollut ihan varma onko tämä oikea alue tällä kysymykselle mutta tällä mennään, kun en mielestäni parempaakaan löytänyt.

Olen harkinnut yamaha ysp 4000 ääniprojektorin ostoa. Haluaisin kuulla kuitenkin jos jollain on käyttökokemuksia laitteesta tai muuta tietoa sen pohjaksi onko se kannattava hankinta vai ei.
    Mulla on ainakin ollu sellanen käsitys että "Jammun" vehkeet on yleensä laadukkaita... ja kai toi laite on jotenkin palkittukkin jossain vaiheessa. Tällä hetkellä electronissa tarjotaan 1275€.

Markantalossa henkseleitä paukuttava myyjä sano että ei me tollasta saada mutta ota tosta samsungin htx 810 saat paljon halvemmallkin... no kai nyt ku se on paperillakin ominaisuuksiltaan reilusti huonompi.
    Mielipiteitä tai kokemuksia tästä laitteesta?

Mitä mieltä olette yleensäkin ääniprojektori ajatuksesta?
    Tai onko kokemuksia tai suosituksia muista ääniprojektoreista kuin nuo yllä mainitut?

Viimeksi muokattu: 17.09.2008
  2.  
  3. GrassRed

GrassRed Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei ole kyseisestä mallista kokemusta vaan omistan YSP-500 mallin. Ihan näppärä vekotin ja ajaa sen asian mihin sen hankinkin eli vähän tilaa vieväksi äänentoistolaitteeksi ilman ylimääräisiä johtokasoja. Hintaa oli alle 300e joten mielestäni hintaansa nähden hyvä laite.

Asennus helppo ja luo surround äänen kohtuu hyvin. Tuo ysp 4000 on varmasti vielä monta astetta toimivampi.

4. Sievari

Sievari Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tohon hintaan kannattaa ostaa erillis laitteet. Ääni todella paljon parempi ja vielä halvemmalla. Toi vaatii kumminkin vielä subbarin niin hinta on yli 1500€. Sillä rahalla saa jo hyvät erillis vehkeet.

Pistän vielä esimerkin mitä tolla rahalla voisi saada.
    Vahvistin Denon AVR-1909 599€
    Kaiuttimet 5xTannoy Mercury F1 Custom 570€.
    Subbari Magnat Betasub 20A 279€

Ottaa vielä huomioon että noi on ovh. hintoja,(paitsi vahvistimessa) eli saa varmasti tingattua hinnasta vielä aika hyvin. Tai paremman subbarin.

5. Sahamies

Sahamies Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä oon just ton johdottomuuden ja sen, että en joudu virittelemään kajareita mihinkään, takia tota vehettä himoinnut. Ei sillä tietenkään voi päästä samaan kun oikeilla surround vehkeillä mutta jos se toimii lähellekkään sitä niin se on mun mielestä ton 1180€ (musta pörssi polkee hintoja) arvonen kokeilu.

Voin laittaa myöhemmin sitte infoa kun saan vehkeen, että oliko hyvä vai ei. Tosin menee marraskuulle kun oon tossa vähän reissussa lokakuussa. Kiitos viesteistä.

6. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Vaadi se koekäyttöön omaan kuuntelutilaasi ennen ostoa, kuten aina kaiuttimia hankittaessa!

Itse kyllä epäilen suuresta laitteesta saatavaa hyötyä surroundäänen osalta, mutta kun en ole päässyt kuuntelemaan, parempi olla kommentoimatta.

7. buige

buige Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko tietoa onnistuuko tuohon I-Podin liittäminen?

Itseäkin kiinnostaisi kuulla enemmän kokemuksia ko. laitteesta ja suosituksia vastaavasta.

8. Sahamies

Sahamies Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  9. LeJul

LeJul Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaisikohan joku neuvoa laitteen sijoittamiseen liittyvissä kysymyksissä?

Ostimme rivitaloasunnon ja ajattelin muuton yhteydessä hieman uusia lähes olematonta kotiteatterijärjestelmää. Olen kiinnostunut Yamahan YSP-3000-ääniprojektorista, mutta laitteen soveltuvuus sille kaavailtuun tilaan hieman arveluttaa.

Onko kenelläkään kokemuksia / tietoa kyseisestä laitteesta? Minua kiinnostaisi erityisesti se, että miten laite toimii huoneessa, jossa kaikki seinät eivät ole yhtä lähellä kuuntelupistettä. Osa äänikeiloista joutuu siis kulkemaan pidemmän matkan kuin toiset. Esimerkiksi: löytääkö laite heijastavan seinän, vaikka seinä olisi vasemmalla puolella kauempana kuin oikealla puolella? Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi neuvoa!

Jaa tämä sivu