Minulla on pari viikkoa vanha hp pavilion dv9888 läppäri. c: aseman kiintolevytila pienenee itsestää vaikka en ole asentanut koneeseen vielä mitään ohjelmia. Ainoastaan elisan mobiililaajakaista "mokkulan". Olen käyttänyt konetta toistaiseksi vain netissä surffailuun ja dvd:n katseluun. Vapaata kiintolevytilaa oli vistan asentamisen jälkeen n. 200gigaa ja nyt kone näyttää että c: asemalla olisi vapaata tilaa 182 gigaa. Huom! eilen vielä oli esim. 185 gigaa. Enkä ole tallentanut/asentanut koneelle mitään uutta... Olen aivan ymmälläni, miten näin voi tapahtua?
WinDirStat:lla näkee hyvin mitkä tiedostot sitä tilaa vievät. Mielestäni erittäin hyödyllinen ohjelma, jota kannattaa kokeilla. Ohjelman voi ladata täältä
Näyttäis olevan Winsxs-kansio, pagefile.sys ja hiberfil.sys, jotka tuota tilaa on vienyt. Saavat mun puolesta olla ihan rauhassa.
Eihän muutaman gigan "häviämistä" kannata kauhistella, mutta jos monet kymmenet gigat alkavat katoilla yhtäkkiä niin kannattaisi selvittää minne ne tosiaan menevätkään.
No nyt löyty tuohonki selitys. Windows teki ennen jokaista päivitystä palautuspisteen ja nämä veivät tilaa noin 30 gigaa.
Ei voi poistaa, niinkuin tuolla sivustolla jonne Miitti linkin teki, sanotaan. Eli jos poistat, saatat samalla saada käyttöjärjestelmäsi sekaisin...
Oon ollu vähän reissussa, joten on vähän kestänyt tän ongelman selvittely... Kiitoksia neuvoista! julio88 - Miten sen windowsin palautuspisteiden tekemisen saa loppumaan? Ja mihin se tekee ne?
Ohjauspaneeli->järjestelmä->järjestelmän lisäasetukset->järjestelmän suojaus ja sitte raksi vaan pois C-aseman kohdalta. Mutta ite annan koneen tehdä noita pisteitä, koska ei se sitä tilaa loputtomasti vie. Muistaakseni vain 15% koko tilasta.