kiintolevy ei toimi ?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi janti 07.10.2005.

1. janti

janti Guest

Eli mul on toi lacien 250 giganen ulkonen kiintolevy ja se herkes yhtä äkkii toimimasta mun koneella. Se valittaa vaan jotai "levy on alustamaton, alustetaanko se?" ja sitä ei pysty alustaa. Mut sellanen outo juttu on että levy toimii kaverin koneella, mut sil on usb 1.0 versio ja mul on usb 2.0 versio. Mistä johtuu ja onko mahdollista asentaa koneelle vanha usb 1.0 versio?

2.  
  3. Bluekkis

Bluekkis Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Päivitä ensitöiksesi piirisarjasi ajurit.

4. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Kyllä se toimii tuossa usb 2.0 ihan hyvin...onko muuten käyttiksenä xp? sp2 asennettuna?

5. janti

janti Guest

joo, on XP pro ja SP2. Niin siis se oli toiminu mulla ihan hyvin muutaman kuukauden ajan mut herkes toimimasta yhtä äkkii.

6. janti

janti Guest

Nyt oon kokeillu kiintolevyä parin kaverin koneella ja toimii vaan koneella jossa on windows 98 ja usb 1.0. Muissa koneissa on XP pro tai home ja kaikissa usb 2.0, mutta niissä ei toimi.
    Rätisee vaan ihmeellisesti jonki aikaa ja valittaa sitä "levy on alustamaton" hommaa.

7. Osku87

Osku87 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Taitaa olla ihmeellisesti rikki. Eli jotenkin niin että se ei jaksa siirtää USB 2.0 standardin nopeudella ja lämpenee liikaa tai jotain muuta ja sen jälkeen menee jumiin.

8. bluewer

bluewer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    meiseli käteen ja ruuvaa kiintolevy sieltä lacien kuorista ja testaa sitä suoraan pc:n väylään. mut jos en suosittele tuota tekemään jos takuuta on vielä jäljellä.

Jaa tämä sivu