Eli mul on toi lacien 250 giganen ulkonen kiintolevy ja se herkes yhtä äkkii toimimasta mun koneella. Se valittaa vaan jotai "levy on alustamaton, alustetaanko se?" ja sitä ei pysty alustaa. Mut sellanen outo juttu on että levy toimii kaverin koneella, mut sil on usb 1.0 versio ja mul on usb 2.0 versio. Mistä johtuu ja onko mahdollista asentaa koneelle vanha usb 1.0 versio?
joo, on XP pro ja SP2. Niin siis se oli toiminu mulla ihan hyvin muutaman kuukauden ajan mut herkes toimimasta yhtä äkkii.
Nyt oon kokeillu kiintolevyä parin kaverin koneella ja toimii vaan koneella jossa on windows 98 ja usb 1.0. Muissa koneissa on XP pro tai home ja kaikissa usb 2.0, mutta niissä ei toimi. Rätisee vaan ihmeellisesti jonki aikaa ja valittaa sitä "levy on alustamaton" hommaa.
Taitaa olla ihmeellisesti rikki. Eli jotenkin niin että se ei jaksa siirtää USB 2.0 standardin nopeudella ja lämpenee liikaa tai jotain muuta ja sen jälkeen menee jumiin.
meiseli käteen ja ruuvaa kiintolevy sieltä lacien kuorista ja testaa sitä suoraan pc:n väylään. mut jos en suosittele tuota tekemään jos takuuta on vielä jäljellä.