Minkähänlaisesta leffasta on kysymys? DivX, XviD, VCD, SVCD? Eihän niitä tarvi, jos on kysymys avi:sta. Soitto-ohjelmalla useammiten saa tesktit erillisestä tiedostosta.
Juu, mua kans kiinnostais et miten saa yhdistettyä elokuvan ja subin yhdeksi ja samaksi tiedostoksi??
http://divxbycronos.sytes.net siellä ois kaks kpl.ohjeita divx/xvid--->VCD/SVCD kiinteiden tekstien kanssa jos haluat divx/xvideihin kiinteät tekstit välttämättä tämä onnistuu jotakuinkin samalla tavalla kuin noissa VCD ohjeissa mutta koodataan vaan virtualdubilla divx:äks, samalla filtterinä vobsubin textsub ja sitä kautta tavallinen aviin liitettävä tekstitiedosto. ja jos katselet VCD:tä taikka SVCD:tä tietokoneella playerillä niin et tartte silloinkaan kiinteitä subeja leffoihin, playerit/txtshow ohjelmat(ainakin ffdshow) aktivoituu myös VCD/SVCD leffojen kanssa kuin AVIenkin ja niihin subien synkkaaminen onnistuu subtitle workshopilla. ei noita kiinteitä subeja kannata laittaa kuin siinä tapauksessa jos katselet DVD-soittimella VCD:tä taikka SVCD:tä...
[bold]tennari:[/bold] ainakin OGM-tiedostoihin voi laittaa sisälle tekstit, kappaletiedot ja useita eri ääniraitoja. Tällöin niistä tehdään yksi omg-tiedosto. Onnistuu esim. VirtualDubMod:illa. Katseluun tarvitaan koneelle Ogg DirectShow Filter. Matroska on kai vastaava (ja parempi), mutta sitä en ole kokeillut.
mutta, mulla olis sellanen ongelma et miten saan noi tekstit vakituisesti DivX tiedoston kanssa samaan fileen ku pitäis polttaa ne VCD:ks mutta haluisin sen leffan tekstien kanssa... auttakaas joku vähä muo viisaampi.
Dvd2Svcd ja TMPGEnc...noilla käännät divx:n (S)vcd muotoon kiinteillä teksteillä ...kuvanlaatu kyl kärsii melkoisesti
mutta en tahtoisi muuttaa sitä kuvan formattia enkä huonntaa kuvanlaatua... siis saisko sen vaikka vobsub:illa liitettyä siihen tiedostoon ?
Et sä voi tehdä DivX:stä VCD:tä ilman että laatu ei kärsisi. Joudut pakkaamaan kuvan uudestaan jotta saat sen muutettua ja lisättyä tekstit kiinteäksi. )
tossa mun ylemmässä linkissä on etusivulla vasemmalla alhaalla 2kpl ohjeita juuri divx:stä muunnetaan VCD kiinteillä teksteillä homma hoidetaan molemmissa ohjeissa tmpgenc:llä niissä varmemmissa ohjeissa on vaan frameserver apuna ja toisissa tekstit liitetään vobsubilla ja toisessa ffdshowlla. mutta aina tossa hommassa kuvanlaatu heikkenee, väistämättömästi.