Elikkäs hakusessa olisi Kevyt palomuuri ja virustutka.. muistia on vähän olikohan 32 vai jopa 64 ja Win98.. Meinasin että tuon outpostin laittaisin.. vai onko parempia ehdotuksia? virustutkaksi täytyisi saada joku itsestään päivittyvä mielellään.. antivir ei sitä taida tehdä muuta kevyttä tutkaa ei tullut mieleen.. että jos pikaisesti sais pari ehdotusta..
zonealarm olisi hyvä palomuuri, jos sen saa win98:lle ja kyllä tuo antivir ainakin minulla päivittyy itsestään joka päivä 17.30, pitää vain laittaa asetuksista nämä automatic update:sit päälle
Jos helpoimmasta päästä etsitään niin Sygate palomuuriksi mielestäni. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/162275
Sygate+Antivir=loistava yhdistelmä! Sitten siihen päälle lataa eScannin ja ajelee sen n.1x viikossa niin virukset pysyy kurissa EDIT:Ja ei tuon Antivirrin manuaalipäivitys ole iso miinus.. laittaa vaikka pikakuvakkeen työpöydälle ja napsauttaa sitä pari kertaa päivässä
Palomuuriksi käy hyvin Sygate tai ZoneAlarm. Virustutkan virkaan valitsisin Avast Homen. Perusteita valinnalle: ilmainen, suomenkielinen eikä ole mikään resurssisyöppö. http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html
kevyt ja hyvä av: NOD32 fw..eh ne ei niin "kevyitä" kyllä ole..sygate oli muistaaksi aika kevyt...zonerin kanssa ollut vähemmän ongelmia...ei tosin käytä kumpaakaan.
Jos pelailet verkkopelejä, niin Sygatea en suosittele nykimisen takia. Palomuuriksi Kerio versio 2.1.4 ja virustorjunnaksi Antivir.
Itse olen jo pitkään käyttänyt Zonea ja AVG antivirusta, eikä ole pahempaa sanottavaa ollut. AVG ei välttämättä ole kaikkein kevyin, muttei se keveys aina ratkaise.
Itse Zonea kokeilleena en kyllä menis suosittelemaan kenellekään,on sen verran omituinen käyttää verrattuna Kerioon johon tuon vaihdoin. Voi olla kyllä vikaa käyttäjässä mutta ei hanskannut minulla. Lisäksi rautamuurin puutteet ovat sellaiset että jos koneella on muita käyttäjiä jotka eivät aina tiedä mitä koneelle hyväksyvät niin sepä piru ei näytä mitä verkkoliikenteessä tapahtuu kun taas softa muurit ilmaisee liikenteen jolloin voi alkaa etsiä missä vika . Itsellä tuli kehoitus Elisalta poistaa koneelta örkit ennen kuin netti yhteys palasi.(siis silloin oli käytössä vain rautapalomuuri) Virustutkana Antivir on ollut ihan bueno,on osannut poistaa tähän mennessä kaikki virukset mitä koneelle on tullut ,lisäksi siihen voi kalenterin avulla laittaa päivämäärän milloin haluaa käydä imuroimassa uuden päivityksen ja kyllähän tuo ohjelma itsestään jo herjaa jos ei ole 14 päivään käynyt imuroimassa uutta pakettia.Ei tuo nyt niin iso asia ole käydä hakemassa paketti ja tarkistaa kone.