Ois tässä suunnitelmissa koneenpäivitys edessä, koneella mää pääsääntösesti pelaan, katon leffoi ja kuuntelen musaa, elikkä pelikonetta oisin täs kasaas. Näyttö, hiiri, näppis ja käyttis löytyy omasta takaa, en tarvis kuin keskuskyksikön ja itse kasaaminen kiinnostais, oon tästä omasta koneesta osia pari kertaa irti ottanu imurointia varten ja näyttiksestä oon jäähyn vaihtanu että "jotain" alkukantasta kokemusta kasaamisesta on. Tässä tää mun suunnitelma tosta tulevasta keskusyksiköstä,asiantuntevat kommentit ovat toivottuja. Ja siis esim. crysistä/ut3 ois kiva päästä pelaamaan high asetuksilla pelattavilla fps:illä. Näyttö on 22" laajakuva 1680x1050 resolla ja siis tol resolla ois kiva pelata. *Kokoonpanoa muutetaan neuvojen ja kommenttien mukaan* Suunnitelma on siis täs: Prosessori: Intel Core Duo E8400 Näytönohjain: 2x GeForce 8800GT(S) SLI:ssä Emolevy: XFX 680i LT SLI Muistia: 4Gb (4x1Gb / 2x2Gb) 800mhz CL4 tai CL5, suosituksia merkistä jne.? Kotelo: Antec Sonata Piano Black III 500W powerilla, jos riittää powerissä yty? Asema: vanhan koneen CD/DVD polttava Kovalevy: vanhasta koneesta tuokin 200Gb Western Digital Caviar 7200rpm, budjetin salliessa WD Velociraptor 300Gb Jos huomattavaa rahallista hyötyäkin olisi saavutettavissa Saksasta tilaamalla niin neuvoja siihenkin kaivataan, kokemuksia kaupoista? Kiitoksia kommenteista ja neuvoista jo etukäteen!
E8400 on kaikissa suhteissa E6750:ttä parempi valinta. Muistien merkillä ei ole merkitystä, halvin mahdollinen kelpaa kyllä. Raptoreita en ostaisi, vaan uuden Velociraptor 300GB-lätyn, jos nopeutta halajat (ja itse asiassa on suhteellisen hiljainenkin). Mutta WD6400AAKSillakin pärjää vallan mainiosti. On sillä pientä merkitystä nykynäyttisten kanssa, jos toinen PCI-E on sähköisesti vain x4. Emoksi valitsisinkin XFX 680i LT SLI-lankun (irtoaa ainakin Verkkokauppa.comista alle satasella ja E8400 on tuettuna BIOS-versiosta P07 lähtien). Mutta jos Saksasta tilaaminen kiinnostaa, niin ainakin e-bug, Mindfactory ja K&M Elektronik ovat luotettavia liikkeitä. XFX:n lankkua näyttäisi irtoavan 80 euroon tuolta e-bugista ja käytännössä budjetissa voisi olla tilaa myös kahdelle Sparkle 8800GTS 512MB -kortille (163e/kpl). Se tosin meinasi unohtua sanoa, että tuosta kaupasta postikulut ovat per paketti eli postikulut kaksinkertaistuvat, jos kopankin hankkii sieltä.
Suuret kiitokset viestistäsi, vielä kiinnostaisi että riittääköhän tuo 500W poweri tälläsee kokoonpanoo? meinasin et jos pitäs isompi ostaa nii sit ottasin ton vanhan kotelon käyttöö kun kyllä se ihan jees kunnossa vielä on ja kaikki paketissa tulleet ruuvit ja mutteritkin löytyy.
Kyllähän Sonata III:n mukana tuleva Seasonicin valmistama Antec EarthWatts 500W riittää helposti kahdelle 8800GTS:lle.