Eli homma menee silleen, että ukkini haluaisi ostaa kannettavan tietokoneen ja minä olen leimaantunut suvun "tietokone-neroksi". Hän antaa minulle kunnian päättää kannettavan hänelle korkeintaan 1000 euron hintaan. Haluaisin kuitenkin tehdä hänelle mieliksi että sen läppärin hinta olisi ~800e paikkeilla, koska uskon että ihan hyviä saa silläkin hinnalla. Ukkini ei tekisi muuta kuin surffaisi netissä, katsoisi sähköpostin sekä uutisia ja vähän ehkä harrastaisi elokuvia sillä läppärillä. Tarvitsen apua, ehdotuksia ja hyviä perusteluja, miksi juuri sinun ehdottamasi läppäri olisi juuri sopiva 60 vuotiaalle ukilleni. Haluan itse, että hän saisi kuitenkin tarpeeksi nykyaikaisen lap topin ja että netin selailu luistaisi hyvin. Voitte ehdottaa vaikka sellaista, missä olisi käyttis valmiina (mieluiten ehkä Vista, koska sillä hän saisi aika nykyaikaisen tuntuman kun kaikki kellot,kalenterit ym. rullaisi siinä työpöydällä itsestään). Laittakaas ehdotuksia ja perusteluja. Kiitos paljon avusta =)
Tuohon 800€ budjettiin sopisi hyvin tämä Varmaan paras suorituskyky tohon 800€ -hintaan. Mutta kyllä tuohon perus pyörittämiseen varmasti halvempiakin saa.
Kannattaa katella halvimpia kannettavia esim gigantista, alle 500e pitäisi jo löytyä. Jos kerran ukkis ainoastaan netissä surffailee niin en tajua miksi ihmeessä tuhlata ylimääräistä rahaa. Halvemmissa koneissa on usein vista basic vakiona.
Miltäs tämä näyttäisi? Lähelle 500e olisi kyllä. Ja Vistalla. Entäs tämä? Vistalla sekin ja aika samanlainen ukin eka. Vähän on näyttiksen muistia enemmän vain. EDIT: Tekeeköhän 60v. polttavalla asemalla mitään. Tossa ekassa olisi ja se olisi halvempi. Ja haluaisin, että hän saisi langattoman netin siihen. Ja katseleeko noilla kummallakin ihan hyvin elokuviakin?
Jep, täysin idioottimaista ostaa tehokoneita tuollaiseen käyttöön. Itse suosittelisin Lenovon koneita, erityisen hyvä näppämistö ja laadukkaat koneet. Alle 700€ halvimmillaan.
Tuo 450 euron fujitsu olisi ihan hyvä valinta. Kannattaa vielä katsella että onko lähellä kauppoja josta voit ostaa samantien. Katsot vain että on 2gb ramia, vista ja joku hyvä merkki kuten fujitsu ja hp.
Eli siis toi mun ehdottama HP 499e hintainenkaan ei ole huono? 2gb ramia,vista ja merkki HP. Sitten vielä haluaisin kysyä tosta "TV out-liitännästä", joka on tossa Hp läppärissä, niin tarkoittaako se, että siitä läppäristä voi siis vetää piuhat TV:hen ja siten siirtää kuvaa niiden välillä? Tai ainakin läppäristä TV:hen?
Lähes kaikista läppäreistä saa kuvan telkkariin, jos telkkarissa vain on sopiva liitin tai ostaa väliin parin euron adapterin. Hyvälaatuisen työpöytäkuvan saa vain, jos TV:ssä on VGA, DVI tai HDMI-liitrin ja läppärissä vastaava. TV-kuvaa ei saa läppäriin TV out-liitännästä, mutta parista kympistä alkaen saa digi-TV-virittimiä USB-palikkana, joilal TV-kuvan saa ruudulle. Alkuperäiseen asiaan: Itse melkeinpä suosittelin vaarille halvinta 17"-konetta, jossa vain on pari gigaa muistia. Hyvä näppis on tietysti tärkeä, mutta jos vain saa ukilta luvan, voisi ostaa erillisen ulkoisen näppiksen.