Kertokaas poijaat (ja tyttösetkin jos on ;D) niin mikä on hyvä musan teko ohjelma?

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi Wiljami 14.12.2002.

1. Wiljami

Wiljami Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nii kuten tuossa jo lukeekin :D

2.  
  3. Jake

Jake Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    66
  4. BLK

BLK Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mielestäni en kyllä löytänyt Jaken linkistä juurikan musan teko ohjelmia, kaikkia muita audio-ohjelmia kyllä, ite olen käyttänyt jonkin verran Fruity Loopsia ja olen tykännyt siitä. Ejaytakin kokeilin, mutta en tykännyt, mutta se on vain minun mielipiteeni.

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Fruity loops on ihan hyvä, siinähän saa yhdessä paketissa ikäänkuin sekvensserin, samplerin ja soittimia. Vaihtoehtoja löytyy keskustelusta
    "http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/10032".

6. mestari

mestari Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käytättekö Fruity Loopsin omia sampleja ym. vai jotain muita sampleja, ja mitä jos käytätte?

7. midge

midge Guest

Cakewalk.

8. khaímeira

khaímeira Guest

Propellerheadin Reason on todella mainio ohjelma jos haluaa itse sälveltää kaikki jutut (viulut, kitarat bassot rummut jne).
    Toinen ihan hyvä ohjelma on OrionPro.

9. poopa

poopa Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    REASON on melko hyvä, jos haluaa Groovebox tyylisen jokapaikanhöylän kohtuu hyvillä soundeilla. Ongelmana on huono sekvensseri ja erityisesti ulkoisten VST/DX Plugien tukemisen puute.(Ainakin Reason v1.0)

FRUITYLOOPS on halpa ja suosittu softa, joka tukee VST/DX/VSTi plugeja, mutta myös sen ongelmana on sekvensseritoimintojen köyhyys. Mielestäni jopa 3.5 versio on edelleen lähinnä Rumpulooppien ykköstyökalu.(Toivottavasti en loukkaa ohjelman faneja. Muuten FL on varmasti puutteista huolimatta hyvä ohjelma)

Orionissa on niin hirveet demo biisit etten ole jaksanut paljon tutustua. Kyllä sillä jotain Trancea varmaan irtoaa?

Kiistämättä paras ratkaisu on yhdistää monia eri ohjelmia yhteen. Kuten:
    sekvensseriksi: Cubase, Logic tai Cakewalk.
    VST synaksi: Native Instrumentin Absynth, Reaktor, tai pro53. Synia on satoja osa hyviä loput vähemmän hyviä. (testaile demoja?)
    Masterointiin: Waves Gold plugit
    Editointiin: Wavelab tai Soundforge.
    Sampleriksi: Native Instrumentsin Kontakt

Noilla pitäs irrota big beatista Trancen kautta Tangoon. Aanikortin on sitten pakko olla hyvä. Asio ajurit on Cubasen käytössä lähes pakolliset.

Riippuu tietysti haluaako tehdä musiikkia tosissaan. Jos haluaa halvan ohjelman, suosittelen Reasonia. Tai vielä halvemman ohjelman, niin sitten Fruityloopsia. Jos raha ei ole este ja musiikinteko pakkomielle, niin yllä olevaa listaa kokonaisuudessaan. huh se siitä...

10. realnerd

realnerd Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos on tottunut "oikeisiin" soittimiin ja laitteisiin niin omasta mielestäni Cool Edit Pro 2 on hyvä mixaus/editointi/äänitys ohjelma. Ei muuta kuin kitara tms. linein:iin kiinni ja raita äänittämään. Itse olen tehnyt pätkiä joissa käytin rumpukonetta ja loput esim. basso ja pari kitaraa soitin linein:iin. Soundi oli parempaa kuin monessa ns. "studiossa".

Jaa tämä sivu