eli ongelma on seuraavanlainen... ostin eilen asus vw222 sarjaa olevan 22 tuumaisen laajakuvanäytön uuteen koneeseeni. tein niinkuin myyjä käski eli laiton resoluutiot 1680-1050 asetuksiin, jotka seisovat myös manuaalissa, jolloin virkistystaajuus on 60 eikä muita vaihtoehtoja ole. myyjä kertoi ettei kannata laittaa alemmaksi koska kuva "hajoaa". mutta näin silmät ja pää tulevat aika nopeasti kipeäksi ja ei hyvä. muutenkin oli aika iso urakka säätää kuva sellaiseksi että se tyydyttäisi... kertokaa nyt minulle mikä olisi oikea vaihtoehto kokeilla noita resoluutioita, vai onko tuo jotenkin ehdoton, jotta kuva olisi hyvä? ja jos on kokemuksia kyseisestä näytöstä niin niitäkin otetaan vastaan...=) jos termit ja muu kuulostaa oudolta, niin ei ole minun vahvapuoli. kiitokset jo etukäteen asiallisista neuvoista
lisäys äskeiseen...=) saisinko tuon pelittämään paremmin, jos mulla täs uudes masiinassa olisi parempi näytönohjain, tää on integroitu emolevyyn, muuten tehoa ja muistia on riittävästi.
Ei missään nimessä kannata pistää resoluutiota pienemmäksi kuin 1680*1050, kuva näyttää todella huonolta sen jälkeen. 60hz virkistystaajuudessa ei ole mitään vikaa. Voit toki kokeilla muita resoluutioita, mutta todennäköisesti huomaat, että kuva ei näytä ollenkaan hyvältä sen jälkeen. Eli tällä hetkellä sinulla on kyllä parhaat asetukset. Oliko sinulla ennen crt- eli kuvaputkinäyttö? Jos oli, muutos saattaa haitata päätäsi/silmiäsi. Luulisin, että viikon jälkeen pääsi/silmäsi eivät särje. Käytä kuitenkin kunnon taustavalaistusta äläkä pidä näytön valaistusta liian kovalla.
Kiitos!!! juu mulla oli aatamin aikuiset laitteet ne vanhat=), tuota saako sitä virkistystaajuutta silti nostettua samoilla resoluutioilla, jos laitan paremman näytönohjaimen kun tuon integroidun?
Minkähän valmistajan näytönohjain sinulla nykyään on? Jos nvidian, paina työpöydällä oikeaa hiirtä -> ominaisuudet -> asetukset-välilehti -> lisäasetukset (en ole varma, englanniksi advanced. Kuitenkin jotain sinne päin) -> näyttö. Näkyykö pudotusvalikossa muita kuin 60hz? Jos ei, ota alapuolelta merkki pois laatikosta ja katso uudestaan. Mihin asti nyt näyttää? Kokeile hommaa vielä pienemmillä resoluutioilla.
Ominaisuus Arvo Laitteen kuvaus Intel(R) 946GZ Express Chipset Family tollanen sinne vissiin on integroitu, olisko muistia joku 256 ja intelin se kovalevykin...
Tuosta näytönohjaimesta en osaa sanoa mitään. En ole myöskään varma siitä, että auttaako parempi näytönohjain. Kuitenkaan 60hz virkistystaajuuden ei pitäisi ärsyttää silmiä/päätä sen enempää kuin vaikka 70, 72 tai 75. Katsotaan tilannetta vaikka viikon päästä uudelleen, jos näyttö ärsyttää vielä silmiäsi. Tuskin tuon virkistystaajuuden vuoksi kannattaa maksaa uudesta näytönohjaimesta.
lainaus Wikipediasta koskien lcd näyttöjä. Ton pitäis kyllä riittää niinkuin Sebu92 mainitsi, voit itse käydä lukemassa wikistä. tossa linkki. http://fi.wikipedia.org/wiki/Näyttö
kiitos! miten muuten tuon näytön kanssa, onko se esim. tyypillistä, mustataustaisella työpöydällä yksi piste on muuttunut sinineksi, jostain muistan lukeneeni... kuvan laadun säädöt olivat jokseenkin oudot myös, kuva on todella kirkas, kirkkauden ja kontrastin saa laittaa melkein nollille että se ei loista kuin loisteputki=)
Ei se nyt ihan tyypillistäkään ole,mutta ei mitään kovin harvi- naistakaan.Mielestäni ei sinun tarvitse hyväksyä tätä,vaan käy liikkeessä niin he kyllä vaihtavat sen,koska et hyväksy vikaa. Alkuperäiset säädöt on vaikea saada niin että ne miellyttävät kaikkia käyttäjiä,joten siinä ei mitään erikoista,ainoastaan tuo sinertävä piste,luultavasti ohjausvirran puute.Itse en si- nuna myöskään hyväksyisi tätä.
Itseasiassa, harvemmin he yhden kuolleen pikselin takia vaihtavat näytön. Yleensä siinä on joku raja, kuten 5 kuollutta pikseliä tai että pikselin täytyy olla keskellä näyttöä jolloin se oikeasti häiritsee tai muuta tuollaista. Editokse Miksi rivität tekstisi aina itse? Afterdawn kyllä rivittää sen puolestasi, ei sinun tarvitse sitä ryhtyä rivittämään.
Eihän tuo sinäänsä huono tapa ole, mielenkiintoinen vain. Itsellä ei ole ikinä tullut ylipitkiä rivejä, jotka siis leventävät sivua kuvien tapaan. Niin voi käydä vain koko rivin pituisilla sanoilla, joita ei taida suomessa ollakkaan, tai kuvilla.