Iexplorer on aiheuttanut virheen kohteessa KERNEL32.DLL.Iexplorer suljetaan. Hitman2 on aiheuttanut virheen kohteessa hitman2.exe. Hitman2 suljetaan. Tälläisiä tulee jatkuvasti...alkaa pikkuhiljaa kyrsiä! Onko mitään tehtävissä? Kovalevy paskana? Lisäksi eilen sammutin koneeen ja tänään kun sen avasin äänet olivat hävinneet!? Mitä tapahtui? Kone jumittaa aina, kun yritän imuttaa jotain suurempia tiedostoja tai kun poltan tiedostoja levylle. Koneeni:AMD Athlon Tbird 1.2 GHz, 256 MT pc 133 SDRAM, HD: Maxtor Diam.Max 40GT, Geforce2 MX 32 MT, VIA AC'97 audio controller, WinME käyttis.
Kuuluvat tuon sarjan Windows:iin... Voit helpottaa asiaa mm. sillä etttä format koko homman (jos "pystyy"). Kun alustat osioita niin jätä kaikkineen WinME osioon ainakin 1-1,5Gt vapaata tilaa virtuaali muistin hyödynnettäväksi. Muuta Crlusher "pykälän isommaksi(ei osaa sanoa kun ei tiedä kuinka isoa osiota). Varmista BIOS:sta SDRAM CYCLE LENGTH asetus 3. Mm. tuollaiset auttoivat aikoinaan kun ME:llä leikin. Mikä emo?
MSI K/TT VIA133A AMD-emolevy Voiko tämä enää johtua pelkästään käyttöjärjestelmästä? DW15 aiheutti sivuvirheen moduulissa KERNEL32.DLL muistipaikassa 0187:bff66da3 IEXPLORE aiheutti sivuvirheen moduulissa OLEAUT32.DLL muistipaikassa 0187:7fe8157f Että tällästä...lisäksi siis kone menee täysin jumiin aina kun esim. imuroin isompaa tiedostoa. Ei auta ctrl+alt+dellit. Kiitos avusta!
Windows -updatella voi kokeilla päivittää käyttöjärjestelmää ja selainta, josko se auttaisi. (Niin ja se VIA 4in1 -päivitys). Monesti tuossa tilanteessa ei kuitenkaan auta kuin uudelleenasennus. Korjausasennustakin voi yrittää, mutta en ole varma auttaisiko se. Joidenkin VIAn piirisarjoilla olevien emojen on sanottu aiheuttavan virhetilanteita ja yhteensopivuusongelmia, mutta itselläni ainakin nuo 4in1 -ajurit auttoivat silloisiin ongelmiin. Muistikampoja voi kokeilla vähentää/järjestellä uudelleen, muistiviat saattavat aiheuttaa myös virheitä. Ja biosin muistiasetuksia voi kokeilla muutella, jos taidot riittävät. Jos on mahdollista, kannattaa vaihtaa käyttöjärjestelmä esim. XP:hen, sillä ainakin omasta mielestäni se toimii paljon luotettavammin kuin aiemmat versiot. Tosin ongelmia tiettyjen Geforce2 -näytönohjelmien kanssa on havaittu.
Noi on tyypillisiä WINME ongelmia, Win98SE tai 2000 tai Xp tai linux käyttöön, eipä noista muuten eroon pääse.
Kiitos vastanneille! Olen ladannut kaikki windowsin päivitykset ja olen myös VIA 4in1 päivittänyt. Ei auta. Mulla ei taidot taida riittää, jotta voisin alkaa rukailemaan biosissa muistiasetuksia. Joten ainoa ja ilmeisesti hyvä vaihtoehto on vaihtaa käyttöjärjestelmää Onko mahdollista vaihtaa käyttöjärjestelmää "lennosta" eli niin, etteivät tiedostot häviä vai onko ainoa mahdollisuus formatoida kovalevy ja sitten asentaa esim. XP?
Pakko se on formatoida. jos sulla on enemmän kuin yksi kiintolevyn osio niin siirrä sinne tärkeät tiedostot sinne ja sitten asenna uus käyttis. juppe22: Miksi PRO? se on kalliinpi ja siinä on vaan jotain yrityksille tarkoitettuja suojauksia enemmän.
Käyttöjärjestelmän voi asentaa entisen päälle, jos versio on uudempi. Jos päivität esim XP:hen, uskon etteivät ongelmat seuraa enää perässä, jolleivat ne ole sitten laitteistopohjaisia vikoja. Varma en tietenkään ole. Jos haluat ottaa varmanpäälle, sinun kannattaa kopioida tarvitsemasi tiedostot, tai vaikka koko C-osion sisältö toiselle osiolle/kiintolevylle, ja asentaa sitten XP C-osiolle niin, että valitset kovalevyn alustamisen (formatoinnin) asennuksen alkuvaiheessa. Tämä on kuitenkin työläämpää, koska kaikki ohjelmat on tällöin asennettava uudelleen. Suosittelen kuitenkin tätä vaihtoehtoa.
Mutta tuossa päivitykksessä on se haitta ´puoli että se ei toimi niin vakaasti kuin tyhjälle levylle asennettu
Osittain totta. Jos vaikkapa win98 päivitetään ME:hen, entiset viat saattavat pysyä uudessakin järjestelmässä. Huomasin kuitenkin, että XP tekee aika 'puhtaan' asennuksen myös päivitettäessä, johtuen ainakin osittain kai siitä, että käyttis pohjautuu aiemmille NT-versioille. En tiedä miten sitten lienee jos päivitetään esim. NT:n tai win2000 päälle. Kuitenkin, päivitettäessä vanhan käyttöjärjestelmän päälle ne entiset 'roinat' eivät häviä minnekään, ja se yleensä johtaa käyttöjärjestelmän hitauteen sekä kovalevytilan ja resurssien rohmuamiseen. Tästä syystä käyttis kannattaa asentaa aina tyhjälle osiolle. Mikään pakko sitä ei kuitenkaan ole tehdä, ja itsekin laiskuuttani asensin viimeksi entisen päälle, ja hyvin olen pärjännyt. Yleensä kun välttää turhien ohjelmien asentelua (eli niitä ohjelmia joita luulee tarvitsevansa, mutta käyttää todellisuudessa vain kerran tai kahdesti), eheyttää kovalevyn säännöllisesti, pitää rekisterin puhtaana (esim. System Mechanic), varaa C-osiolle riittävästi tyhjää tilaa (1-2Gt) ja käyttää palomuuri- ja virustorjuntaohjelmistoja, pärjää aika pitkälle ennenkuin järjestelmä alkaa lamautumaan ja rappeutumaan. Kokonaan tältä ei kuitenkaan voi välttyä, olen huomannut, että kun puhtaalle asennettu XP käynnistyi alta 10 sekunnin, nyt käynnistyminen vie noin puoli minuuttia aikaa. Asensin XP:n joskus kesän lopulla/alkusyksystä, joten eiköhän tuota seuraavaan kesälomaan asti pärjänne.
@Eza Mä nään asian niin että XP home on 98 ja ME käyttäjille ja XP Pro on NT ja 2000 käyttäjille. Mut jos hinta on tärkein valinta peruste niin silloin kannattaa hommata vaikka Red Hat Linux joka ei maksa mitään.
sama ongelma mullla, lähes kaikki ongelmat suorittanutn laittoman toiminnon.... KERNEL32.DLL vittu ku ei jaksais formatoida kun se on niin kova homma.
blues1 jos sulla on joku Zonealarm niin POISTA se. Mä poistin niin kaikki ohjelmat alkoi toimimaan kuin unelma
blues1 jos sulla on joku Zonealarm niin POISTA se. Mä poistin niin kaikki ohjelmat alkoi toimimaan kuin unelma