Kauhumättö-peli PC:lle

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi XshowS 27.03.2008.

1. XshowS

XshowS Guest

Elikkä kiinnostaisi tietää hyviä kauhu-pelejä tietokoneelle. Siis oikeasti pelottavia, ensimmäisestä persoonasta kuvattuja.
    Doom 3 tiedetään, mutta ei oikein iske.
    Elikkä jotain muita kuin Doomeja, mielellään melko uusia(tämän vuosituhannen).

2.  
  3. lefa16

lefa16 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    F.E.A.R? Ei nyt oo mitään hirveetä mattöö mutta ihan pelattava peli.

EDIT: Paitsi että se ei oo kunnon kauhupeli ainakaan minun mielestä, mutta kyllä nuo jotkut sanoo että on.

Viimeksi muokattu: 27.03.2008
  4. Amendel

Amendel Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsekkin suosittelisin F.E.A.R.:ia. Olen pelannu Fearin ja lisäosat läpi ja kyllä siinä aika paljon säikähti. Vaikka ei se ehkä kauhupeli ole, mutta kyllä siinäkin säikähtää aika monta kertaa.

5. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Clive Barker's Jericho on kuulemma pelottava, minua se ei päässyt pelottamaan.

Sen sijaan Penumbra: Overture ja Black Plaque aiheutti pientä kauhua pimeässä huoneessa kuulokkeilla pelattuna. Tosin Overturessa ei ole kuin hiukan lähitaistelua ja Black Plaquessa ei ole taistelua ollenkaan.

Myöskin Bioshockia ovat jotkut väittäneet pelottavaksi (???)

6. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Ei muistu mieleen peli, joka toisinaan todella pelotti. Oliko edes räiskintä.

Vähän matkaa alusta oon FEARia kokeillut. Mulle ei kauhua, jännitystä.
    En kerro pelistä, ettei efekti laimene. Säväyttää enemmän.
    The Suffering.

7. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
  8. Fooley

Fooley Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mmmhm. Silent Hill 4 taitaa olla kauhupeli, mutta se ei kyllä ole ensimmäisestä persoonasta... paitsi kun kurkkii ovisilmästä, joka oli hieman pelottavaa toisinaan :p

9. deleted-user

deleted-user Guest

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    ObsCure 2 on kyllä vähän laimea, mutta ihan pelattava.

EDIT: Aivan, ja tietysti Alone in the Dark -sarja, jos pelityypin vanhemmista veteraaneista tykkäät.

Viimeksi muokattu: 28.03.2008
  10. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Alone in the Dark 1-3 ei oo 1st person. 4:sesta en tiedä.

Kauhuleffoista peli maailmaan, zombiet.
    House of the Dead, kolikkopeli kait alunerin. Ei vapaa liikkuvuus vaan "putkieteneminen" kentästä toiseen.

Land of the Dead.

11. XshowS

XshowS Guest

Täytyykin ruveta etsimään noita pelejä. Puolenkuunpelit.comissa näyttäisi olevan tuo The Suffering alle 30€, ei paha.
    Condemned: Criminal Origins hintaseurannan mukaan halvimmillaan 10€, ObsCure 2 25€ ja Alone in the Dark näytti olevan vähän kalliimmasta päästä.
    Täytyy laittaa heti tilaukseen nuo kaksi ekaa, ja katsoa millaisia ovat.

Niin ja ei ole pakko olla 1. persoonasta , saa olla myös takaapäin kuvattuja(onkohan se nyt sitten 3. persoona?).

12. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lisäksi House of the Dead sarjaan on ilmestynyt aivan loistava Typing of the Dead. ajatuksena on, että valopistoolin puute on korvattu näppiksellä, aina kun hirviö ilmestyy, sen edessä on tekstilaatikko, jossa oleva teksti on kirjoitettava jotta ötö kuolee.
    Pelit-lehden arvostelu
    Mikäli tuon jostain löytää, kannattaa tutustua.

13. Tabulator

Tabulator Guest

En niinkään tiedä onko mättöä mut ainakin kauhua ja jännitystä löytyis. Eli Silent hill kaikki osat. järisyttävää kauhua =)

14. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Sufferingista voin sanoa, mikä ei pilaa säikähdys elementtiä.
    Mulle ei toiminut jossain läpipeluuohjeessa näkemäni asevalinta. Tämänkin alkaa paljain käsin ja myöhemmin löytyy lisää. Alkuun sitä on 'nyt alko lyyti kirjoittaa'. Myöhemmin huomaa, että epäloogisesti "heikommalla" aseella saa pahempaa jälkeä, kunhan opettelee liikkeet/liikkuun. Riippuu tietenkin vähän mimmonen sihti löytyy.
    Mun lempiasetta ei edes aseeksi ohjeessa mainittu (neuvottiin muuhun).

Googlasin horror pc games
    Listojakin löytyy. Eka osuma: 1. FEAR, 5. Suffering

Hotu, saitti, jossa löytyy vanhempaa peliä hyvin, ja pisteytyksestä voi sortata -> paras ylimpänä. Genren, mukaan jolloin alalajeja yläosaan -> näyttää vain ne. Ikävästi mitään hakua tai sorttausta tai alalajia en nähnyt, vaikka pelin selostuksessa voi olla great horror action/adventure game. Ei horror. Ei action/adventure.
    Tämä on genre: action, subgenre: ?
    Voittaa pisteissä House of Dead 2:n. Johtuuko sen rail shooter, "putkietenemisestä". Kauhu ei tuolla ehkä riitä.
    Jossain ritsassa tätäkin tuli kokeiltua, ei riittänyt tehot jäi kesken. Jännä tämäkin oli, mikäs mörkö suraavaksi tulee.
    Nightmare Creatures.
    http://www.the-underdogs.info/game.php?id=4091
    (kts. Where to get it:) specific file = muistaakseni saitin mainos.

Viimeksi muokattu: 29.03.2008
  15. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuo "specific file" tarkoittaa mahdollista ladata paketin sisältämiä tiedostoja yksitellen, eli jos downloadatessa on paketti korruptoitunut, niin tuolta pystyy lataamaan vain sen korruptoitumisen tuhoaman tiedoston, ettei tarvitse koko pakettia ladata uudelleen.

16. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    wikipedian mukaan horroria Cold Fear.

17. CoB92

CoB92 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Resident Evil 4:seen kannattaa tutustua vaikka ei olekkaan first person shooteri vaan kolmannen persoonan ja ensimmäisen persoonan sekoitus.

18. XshowS

XshowS Guest

Ei viitsi tehdä uutta aihetta tälle ongelmalle.
    Elikkä tuossa The Suffering pelissä, olen jossain talossa (kenties tämän ukkelin entisessä kodissa?), Ja pitäisi lukea jotkut paperit. Naisen ääni sanoo jotenkin näin: Lue paperit. Se on ainoa keino tietää mitä on tapahtunut ja tapahtuu seuraavaksi... Ja sinne päin, en muista tarkalleen, täytyy huomenna taas yrittää mennä eteenpäin. Olen painanut tuota nelos nappia jossa tulee kolme kirjaa ja lukenut ne, mutta ääni vain jatkaa hokemistaan. Eikä pääse minnekään. Osaisiko joku neuvoa?
    Enkä jaksa mitään walkthroughteja lukea, yritin äskettäin...

19. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Yhtään en kykene päättelemään kuvailusta, missä olet jumissa, vaikka pelin läpi pelasinkin.
    En mä jäännyt jumiin mihinkään lukemisiin.
    Niissä kirjoissa on tyhjiäkin sivuja, riippuen onko jäännyt väliin joku paikka. Kokeile siis selata tyhjät yli.

Yleisesti kuukleen pelin nimi ja perään walkthrough, niin noita läpipeluu ohjeita tulee. Joskus on kuvien kera. Toisinaan niin epämääräiset lauseet, ettei tajua mitä pitää tehdä.
    Tota the ei tarvi nimeen kuulklatessa, löytää muutenkin.

p.s. eka osuma: oikealla on oranssilla linkki. joka tuo ko. tason ohjeet.

20. XshowS

XshowS Guest

Toi linkki ei ainakaan mun firefoxilla toimi. Mutta yritän tänään katsoa noita läpipeluu-ohjeita.

Elikkä olen sellaisessa kohdassa, aika alussa kun sitä naista piti seurata(olikohan naisen haamu tai kummiskin joku hahmo?), se johdatti tämän ukon taloon(kerrostaloon?) ja talossa pitää mennä huoneeseen ja avata kaappi jossa on jotain lappusia.
    Talon keittiössä on liesi jonka saa laitettua päälle ja siihen tulee siniset liekit, valoja voi räplätä, keittiössä jääkaappi jonka sisällä jotain pillereitä ja muuta, vessa löytyy jonka voi vetästä ja kraana jonka saa päälle. Onkohan siinä talossa keittiön lisäksi yhteensä kolme eri huonetta ja käytävä.
    Ja koko ajan taustalla se nainen sanoo "read the papers, that is the only way to..."You need to read the papers..."T please read the papers" jotenkin tuohon malliin se jankuttaa, mutta kaikki kolme kirjaa mitä tällä ukolla on mukana, olen lukenut. Rupeaa ottamaan pattiin!! Täytyy varmaan aloittaa alusta, kun en ole mitenkään kauhean pitkällä edes.

21. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    En mä mitään linkkiä jättänyt, niin ei voi toimiakkaakn. Linkki sana viittaa googlaten ylimpänä tulevan, eka osuma, sivulla on oikealla "valikko" eri tasojen läpipeluuseen. Linkkejä ne on HTML mielessä, päivittää sivun keskelle valkoisen tekstin.

En kyllä yhtän muista kuvailemaasi. Läpipeluu ohjeissakin maintaan vain parin muistilapun lukeminen. Enkä tiedä onko nekään välttämättömiä. Tuo vain tarinaan taustaa.

Pelihän alkaa kun kaveria viedään kuolemaantuomittujen osastolle ja möröt iskee. Alkuun löytyy vain veitsi. Ja pitkään etsitään tietä ulos vankilasta.
    Onko sulla tosiaan The Suffering? PC versio?
    Tasot nimeltään.
    - The Worst Place on Earth
    - Descending
    - Slumber of the Dead
    - Abbott Prison Blues
    - No More Prisons
    - I Can Sleep When I'm Dead
    - Everything Beautiful is Gone
    - Darkest Night, Eternal Blight
    - Oblivion Regained
    - You've Mistaken Me for Someone Else
    - Hate the Sin, Not the Sinner