Olen tässä juuri konettani ostamassa osina ja mietin että miten teillä on menny kasattujen koneiden kanssa? Toimiiko vielä? Kuinka pitkään toiminu? Tiedättekö jotain jolla se olisi aivan totaalisesti epäonnistunu?
Itse olen vuosien aikana muutaman koneen kasannut (osan itselleni), eikä niiden toimivuudessa ole ollut mitään muuta ongelmaa kuin yksi emolevy joka meni vaihtoon vajaan vuoden jälkeen asennuksesta. Koneen uusiminen on johtunut yleensä koneen päivittämisestä tehokkaammaksi.
En tunne ketään, jolla olisi epäonnistunut, kone voi toimia vaikka kuinka kauan, kunhan et potki tai lyö ^^ Itellä kesti 5 vuotta sitte ostin uuden, koska tehot loppu nettikäytössä olisi mennyt pidempäänkin.
Eipä se itsekasaamainen elinikään juuri vaikuta, ellei nyt heti konetta jollain kämmillä hajota. Komponenttien elinikä on pitkälti sama, kasaako koneen itse vai ostaako kasauspalvelun. Tosin ns. merkkikoneet ovat kyllä noin mutu-tuntumalla keskimääräistä kestävämpiä, mutta toisaalta ominaisuuksiensa puolesta nopeammin vanhenevia. Lämpötilojen hallinta, staattinen sähkö kasausvaiheessa ja osien asentaminen kunnolla paikalleen (mutta ilman liikaa voimaa) ovat varmaan ne ratkaisevimmat tekijät käyttöiän kannalta.
itsellä nyt reilu 2v vanha ja vieläkin toimii moitteetta ja melkein kaikki pelit vähintäänkin high asetuksilla ilman AA:ta.