Minulla on Gigantista ostettu Toshiban 1,5v vanha kannettava joka on ollut 6/2016 ja 2/2017 tuuletinongelmien takia huollossa. Kannettavassa on 3v takuu. Näissä huolloissa kannettavaan on vaihdettu tuuletin. Ensimmäisessä huollossa kone vietiin huoltoon vikakoodin takia ja toisessa huollossa tuuletin oli kokonaan jäänyt jumiin. Nyt tuuletin rupesi taas räpisemään ja vein koneen jälleen huoltoon, jolloin sain ilmoituksen että tuleetin vaihdetaan jälleen. Itse olen koneen toinen omistaja ja 2 ekaa huoltoa on tehty ensimmäisen omistajan aikana. Voinko jossain vaiheessa vaatia uuden koneen saamista? Itse en haluaisia taas vieä konetta 6kk jälkeen huoltoon, joka kestää aina noin 2 viikkoa.
Kaksi viikkoa on aika kohtuullinen korjausaika, mutta jos samaa vikaa joudutaan korjaamaan useasti, tilanne tietysti muuttuu ja laitteen vaihtamista kokonaan uuteen voi vaatia. Jos tuuletin taas vikaantuu koneen ollessa esimerkiksi jo kahden vuoden ikäinen, et käsittääkseni voi vaatia uutta laitetta tilalle ilmaiseksi, mutta voit vaatia hyvitystä uuden laitteen hinnasta. Edellinen oli siis oma mielipiteeni ja tarkemmat ohjeet saat Kuluttajavirastolta. Yleisiä ohjeita, joissa on linkkejä myös lisäohjeisiin, löytyy tuolta: https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/korjaukset/
Kiitokset kommenteista! Juu täytyy jatkossa pysyä perusmerkeissä. Aikaisemmin olen ostanut muutaman käytetyn business läppärin (Lenovo, Dell) ja ne ovat olleet erittäin hyviä koneita vaikka ovat olleet jo 4-5 vuotta vanhoja. Kiitokset myös linkistä. Siitä löytyi hyviä ohjeita jos en saa mitään vastauksia Gigantilta/huollosta.