1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kannettavan osto?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kalsperi 08.07.2004.

  1. kalsperi

    kalsperi Member

    Liittynyt:
    08.07.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen suunnitellut kannettavan hankkimista jo jonkin aikaa ja seuraillut eri kokoonpanoja ja hintoja. Hinta saisi olla alle 1000 euroa. Kone tulisi korvaamaan nykyisen pöytäkoneeni, joten näyttö saisi olla sen 15 tuumaa. Ehkä voisi jotkin pelitkin toimia... Ehdotuksia varteenotettavista vaihtoehdoista?

    Mitä mieltä olette esim. HP:n NX9005 A2800+ 256/40 CMB FDD 15" XPHOME, valmistajan koodi on, DU350A#AK8
    kyseisessä laitteessa näytönohjain käyttää koneen keskusmuistia (64MB), käytännössä tarkoittaa? + Minkä merkkinen se on ja mikä malli?
     
    Viimeksi muokattu: 08.07.2004
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Kyllä noilla perus läppäreillä yleensä toimii kaikki vähän vanhemmat pelit ihan hyvin, tosin mitä enemmän maksaa niin yleensä parempi näyttiskin on läppärissä jolloin pelitkin pyörii paremmin(jopa uusimmat FPS väännöt). Tuossa on ATI® Radeon IGP 320M joka syö koneen keskusmuistista maksimissa tuon 64 megaa näyttömuistiksi, määrän saa säätää itse varmaan väliltä 16-64 MB. Eli windowsilla on käytössä tuo 240-196 MB muistia.
    EDIT: FIX
     
    Viimeksi muokattu: 08.07.2004
  4. snapsix

    snapsix Regular member

    Liittynyt:
    27.11.2002
    Viestejä:
    786
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt kannattaa tutustua sellaiseen malliin kuin Fujitsu Siemens Amilo D 7830. Kone maksaa paikasta riippuen himpun verran yli 1000e, ja hintaan saa 15" näytöllä ja 2,8Ghz Celeronilla varustetun kannettavan, jossa 32Mt Mobility Radeon 9000, 30Gt kiintolevy, 256Mt muistia sekä [bold]polttava DVD+RW -asema[/bold]. Jonkinlainen kesäkamppis siis.

    Pelikoneeksi kannettavaa on turha hankkia. Ei siinä potku riitä kunnolla nykypeleihin, vaikka olisi tehokkaampikin näyttöpiiri, eikä sitä myöskään voi päivittää menopelin jäädessä jalkoihin uusien pelien ilmestyessä.
     
  5. Conex

    Conex Member

    Liittynyt:
    02.06.2004
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mun mielestä ei kannata missään nimessä ostaa Celeronilla varustettua kannettavaa. Ovat sen verran tehottomia prossuja. Kun parempi maksaa lähes saman verran niin miksi ihmeessä pitäisikään.

    Jos aiot pitää konetta pääsääntöisesti verkkovirrassa kiinni niin sitten prossulla ei ole niin suurta merkitystä mutta jos aiot viettää pitkiä aikoja virtajohdon ulottumattomissa ja tehdäkin koneella jotain niin sitten suosittelen Centrino prossua. Niissä yleensä akkukin kestää hieman pitempään.

    Ainiin: kaverilla on tuo NX9005 ja se haukkuu sitä melkein joka päivä niin että kai se sitten on huono. Mene ja tiedä...
     
    Viimeksi muokattu: 09.07.2004
  6. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Sen vielä sanoisin minkä conex jo mainitsikin. Pelikoneeksi kannettavaa ostava pettää vaan itseään. Itsellä on kannettavassa 2600+ xp prossu, 512M ddr ja ati mobility radeon 9000 64 megaa (ei jaettu muisti). Pelit eivät ainakaan tuolla kokooonpanolla tahdo pyöriä. Kaikki asetukset joutuu melkein jokaisessa pelissä tiputtaa alas ja siltikin esiintyy nykimistä! Tosin kylhän jotkut vanhat pelit pyörii ja nämä pikkupelit mutta uusia vähänkään raskaampia on aika turhauttavaa pelata.
     
  7. Jikida

    Jikida Member

    Liittynyt:
    20.06.2002
    Viestejä:
    11
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt olisi myynnissä toi Fujitsu Siemens Amilo D 7830-kannettava. Kyseessä on täysin uusi tietokone, joka jäi minulle käteen, kun kaveri jolle sitä hommasin, ei saanutkaan rahaa. Eli pakko saada myytyä, hinnalla millä hyvänsä.

    Itse maksoin koneesta reilun tonnin, mutta 850 jos joku siitä maksaa, kone vaihtaa omistajaa.

    Lisätiedot sähköpostitse:
     
    Viimeksi muokattu: 13.08.2007
  8. Conex

    Conex Member

    Liittynyt:
    02.06.2004
    Viestejä:
    46
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ite hommasin tossa muutamia viikkoja sitten Fujitsu Siemens Amilo M7400 jossa on prossuna 1.6G Centrino ja 512M DDR RAM ja näyttis on integroitu Intel EG 2 64Mt jaettu.

    Ihan hyvin sillä pelailee vanhempia pelejä, ja joitain vähän uudempiakin. Hyvin tyytyväinen olen siihen ollut. Akkukin kestää melkein 5h.

    Mutta tosiaan kyllä kannettava on kannettava eikä pelikone. Pelaamiseen kannattaa ostaa pöytäkone. Saahan kannettaviin lähes pöytäkoneen veroisen suorituskyvyn mutta mikä kannettava se semmoinen on jossa akku kestää 2h? =)

    Ainiin ton mun koneen saa aika edullisesti n.1300e esim. www.akiba.fi
     
  9. Pro-C

    Pro-C Guest

    Suosittelen 1000 eurolla:

    Acer Aspire 1355LM (XP 2600+, 512 Mt, 15", 40Gt ide)
    -Firewire
    -S-video
    -4xUSB 2.0
    -IrDa
    -RJ-11&RJ-45
    -VGA
    -Integroitu 64mb näytönohjain





     
  10. sAtiiNi

    sAtiiNi Member

    Liittynyt:
    23.07.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla olis myynissä tommonen hp ze5607ea 2.6GHz intel celeron myynnissä. 512mt muistia ja 64mb näytönohjain ja muuta kivaa
     
  11. sAtiiNi

    sAtiiNi Member

    Liittynyt:
    23.07.2004
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hintaan 750e jos kiinnostuneita niin mailia mulle. pepe.rokkaa@jippii.fi
     

Jaa tämä sivu