Terve! Olen kohtalaisen uusi kannettavien kanssa. Mutta mitenkäs olisi mahdollista nollata kannettava tietokone. Olen aiemmin laittanut uusiksi muutaman hp:n kannettavan koneen mutta niissä oli "palautuskeskus" josta sai luotua uudelleenasennuslevyn. Kyseessä on nyt kuitenkin LG E500. Kannettavan pohjassa on kyllä vistan product key, mutta vistan levyä ei ole.
nin, en teidä onko vistassa plautuslevyjä, näin normaalitaviksena en osaa tehdä muuta kuin ostaa uus asennuslevy...
Eiköhän tuossa LG:ssäkin ole se ominaisuus, kuten suurimmassa osassa, että OSTAJAN/KÄYTTÄJÄN pitää ITSE polttaa ne PALAUTUSLEVYT. Jälkikäteen, esim. parin vuoden päästä, et saa niitä mistään vaikka tarjoaisit 200-300 euroa. Ja likikään kaikkiin kannettaviin, joita joka valmistajalla on kymmeniä, jos ei satoja hieman erilaisia malleja, ei saa mistään niitä draivereita, että saisi sen kannettavan eri laitteet (bluetooth, wlan, lan, usb, blueray, jne.) toimimaan tavallisen Vistan tai XP:n asennuslevyn kanssa. IBM/Lenovo on kyllä toista maata. Tähänkin vanhaan Thinkpadiin saisi heti tukisivuilta kaikki draiverit Vistaa ja vanhempiakin käyttiksiä varten, mutta ei likikään kaikilla valmistajilla, etenkään ns. halpiskannettaviin, ei niitä saa mistään, jos ostajana et ole niitä itse polttanut sen palautuslevyn lisäksi. Ja sitten moititaan laitetta/valmistajaa, jos uutuuteen tutustutaan silmät kiiluen, eikä muisteta lukea sen vertaa ohjekirjaa, että sivulla 1-2 olevaa 'Tärkeätä:' kohtaa olisi luettu ja poltettu pari palautus-dvd'tä ja samoin tuplasti softa/draiveri-dvd'tä.
Palautuskeskus (Recovery Center) löytynee laitteen mukana toimitetuilta optisilta medioilta. Näin kerrotaan LG:n kotisivulla.