Kannettavan näyttö

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi mammala 17.10.2011.

1. mammala

mammala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve, minulla on vanhempi 4 vuotta oleva acerin kannettava, kone menee päälle mutta näyttöön ei tule mitään, mitään ei näyttäisi olevan irtikään koneessa?

2.  
  3. Make_72

Make_72 Active member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
    jos näyttö pysyy aivan mustana eli ei mene edes biossiin asti niin aika vaikee ruveta arvailemaan missä vika,emolevy,prossu,näytönohjain,muistit.
    onko kone purettu ja kasattu vai onko tuo oletus vain "ravistelun" perusteella tehty ?

Viimeksi muokattu: 17.10.2011
  4. mammala

mammala Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mustana pysyy, eikä siitä muutu.. näyttö on purettu ja kasattu.

5. vps358

vps358 Senior member

Kiitokset:
    250
    Pisteet:
    113
    Jos näyttö on musta, mutta kone vaikuttaisi menevän päälle ja kuva vaikuttaisi tulevan (sopivassa valaistuksessa huomaa), on pelkkä näytön taustavalo tai sen invertteri rikki.
    Korjataan vaihtamalla näyttö, yleensä saatavana koko saranoitu osa kaikkineen tai pelkkä paneeli siihen...

Jos taas kone ei vaikuttaisi menevän edes päälle, on muuta rikki.
    Joka tapauksessa korjaukseen kuluu rahaa ja aikaa, ja kovin vanhan ja heikkovoimaisen läppärin kyseessä ollen, ei myöskään juurikaan ns. "lyö leiville"...

T: Vesku

6. TheAna

TheAna Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Paas kertoen vielä malli, joissain acereissa on ollu vastaavaa vikaa joka on johtunut BIOSin korruptoitumisesta...

7. welmar

welmar Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos näyttö on rikki ei paljon maksa vaivaa korjata jos ei jostain varaosakoneesta saa siihen sopivaa. Kokeile jos ulkoinen näyttö toimii. Itse tein vanhasta läppäristä jonka päälle oli astuttu "digiboxin" mythbuntulla ja olen ollut todella tyytyväinen.

Jaa tämä sivu