Elikannettavan akku on siis täysin tyhjä eikä lataudu ollenkaan. Ilmeisesti tyhjeni kun ei ollut latauksessa muutamaan päivään? Lukee vain: 0% käytettävissä (Verkkovirrassa ei latauksessa) Onko akusta siis hävinnyt kaikki ''varaukset'' ja laturi ei jaksa sitä enää ladata? ^^ Kone on siis pari vuotta vanha Toshiba.
Akku saattaa olla rikki. Mikäli akku on rikki niin tarkista takuun kesto, valmistaja saattaa antaa akulleen pidemmän takuun. Koita myös irroittaa akku ja laittaa uudestaan paikoilleen. Mikäli lähtee lataamaan niin pura tuon akun varaus ohjelmallisesti. Itse sain omaan läppäriin enemmän akunkestoa tuolla.
Takuuta ei enää jäljellä. Ja monesti on yritetty akkkua irrotella ja putsailla akun paikkaa koneesta ei vaan lähde lataamaan. Aluksi oli akussa jotain 9% jäljellä eikä sillonkaan ladannu vaan nyt on vajunu tonne nollaan asti.
Kerro vähän edemmän tietoa koneestasi niin saadaan sinulle sopiva uusi akku tuohon kannettavaan Esim tarkka malli ynnä muut tiedot.
Klik ^ Tietoja koneesta. Ja kattelin just tossa että taitaa olla sopiva akku tähän koneeseen? http://www.duracelldirect.fi/kannet...i/toshiba/oem-pno/pa3535u-1brs.html#vp-A69FYC DC 10.8V/10.8V 44Wh Model NO. PA3534U-1BRS Lukee siis akun pohjassa
Akku tai laturi on rikki koska jos itse laitan virtajohdon koneeseen huonosti kiinni (sillä tavalla ettei lataudu) niin ruukaa lukea verkkovirrassa, ei latauksessa.
Mulla alkoi kone tekemään jonkin Windows 7 päivityksen jälkeen ihan samaa. Jännä juttu, mutta itse akussa tai laturissa ei ollut mitään vikaa. Tuossa esim vähän aiheesta.
Enpä uskoisi että on laturi rikki koska virtaa akulle tulee kun kokeilee virtakynällä niistä navoista sieltä akun luolta. Ja Pentsun linkittämää ohjetta oon kokeillu.
Akku sökö. Luultavasti käyny niin että on akusta yksi (tai useampi) kenno simahtanut, akun suojapiiri on huomannut tilanteen ja katkaissut yhteyden akkuun pysyvästi.
Jep. Uutta akkua siis tilaukseen. Onkos sitä uutta akkua sitten järkevämpi pitää välillä vain latauksessa että ei koko ajan ole verkkovirrassa? Jostain luin että välillä kannataa antaa olla ilman piuhaa ja sitten ladata taas täyteen...?
Kunnon laturi ei lataa akkua turhaan - minulla antaa pudota tuonne 94-95% tasolle ennenkuin lataa taas täyteen jos koko ajan kiinni laturissa. Tuolla taktiikalla akun kunto ei ole pudonnut puolessa vuodessa yhtään. Tuohon itsepurkautumiseen menee viikko - kaksi. Jokainen akun käyttö tuhoaa akkua hiljalleen ja mitä syvemmälle litiumakun purkaa sen nopeammin se kypsyy.
Oman kannettavan Asus K61 IC sarjalaisen akku toimii vielä suht hyvin. Kone on käytössä jo kolmatta vuotta. Välillä käytän verkkovirralla akun ollessa kiinni,välillä pelkästään akkukäytössä. Koneen ollessa pelkästään akun varassa annan sen olla niin kauan kun ilmoittaa,että laita akku lataukseen,ilmoituksen jälkeen kone toimii noin 10 min akun varassa sitten sammuu,jos ei ole laittanut laturinpiuhaa kiinni. Eihän mikään ole ikuista,akuthan ovat käyttötavaraa jotka hajoavat mikä ennemmin,mikä myöhemmin.
Selvä ja kiitos vastauksista ! Ja hyvin meikäläiselläkin toimi tuo edesmennyt akku vaikka oli koko ajan melkeinpä piuhassa. Paitsi nyt parin vuoden käytön jälkeen simahti. Tosiaan pitää tilata toi uus akku.
Kannattaa ottaa huomioon, että myös kannettavan sisäinen laturipiiri on voinut mennä rikki. Näin jos on päässyt käymään, niin uusi akku ei auta mitään. Yleensä jos akku on mennyt "vanhaksi", eli kennot eivät enää lataudu, niin akun pitäisi latautua täyteen, mutta se ei kestä kovin pitkään (kone sammuu heti kun irroittaa virtakaapelin). Tuo 0% lataus/varaus vaikuttaa nimenomaan kannettavan sisäisen laturipiirin rikkoutumiselta, eikä se siksi lataa sitä akkua. EDIT: Eli voit ostaa uuden akun, mutta kannattaa varautua siihen että siellä on jotain isompaakin rikki. Joissain kannettavissa laturipiiri on vaihdettava varaosa, joissain se on kiinteä osa emolevyä eikä helposti korjattavissa.
Jaa a ei kyllä mitään tietoa tän vehkeen laturipiiristä. Pitää kuiteskin testata sitä uutta akkua ja sitten tulla tänne kukkuileen jos ei toimi.