Minulla 24MB:n laajakaista liittymä. Kannettava toimii sekä verkkokortin, että USB-kaapelin kautta n. 20Mbit/s nopeudella. Kun pöytäkone on yhdistettynä nettiin verkkokortin kautta nopeus on yleensä n. 1,5Mbit/s, mutta modeemin buuttaamisen jälkeen nopeus nousee n. 10Mbit/s. Kytkiessäni pöytäkoneen USB-kaapelilla nettiin yhteys toimii 14Mbit/s nopeudella, eikä modeemia tarvi buuttailla. Miksi pöytäkoneeni on hitaampi kuin kannettava? Miten saisin pöytäkoneen nopeuden nousemaan?
Verkkokortti uusittu. Nopeus nousi samaan kuin USB-piuhalla, eli n. 14Mbit/s. Ihmetyttää, miksi kannettavani pelittää n. 6Mbit/s nopeammin? Mitä minun tulisi pöytäkoneelleni tehdä, jotta pääsis kannettavan kanssa samoihin nopeuksiin?
USB tä ei kannata käyttää nopeusvertailuihin... verkkokortti paremmin vertailukelpoinen... Miten kokeilet nopeudet ? Missä ?
Oon kokeillu ties kuinka monella mittarilla, jonka oon netistä löytänyt. Nettimittari Ficora on kuulemma luotettava... Sillä oon myös saanut edellä mainitut tulokset. Mutta olisiko vinkkiä, jolla nopeutta saisi nousemaan???