Elikkäs kannettava on mallia AMILO Pi 1536 ja josta on lcd näyttö osittain rikki. Olen yrittänyt liittää kannettavaan ulkoisen näytön, kone tunnistaa näytön mutta ei suostu näyttämään kuvaa. Näyttis on mallia Ati mobility X1400 ja asennettuna on ati catalyst 8.1, josta olen yrittänyt saada näyttöä toimimaan. Näyttö ei toimi missään clone jne tilassa, ei saa signaalia. Mikäköhän neuvoksi?
Millä olet kytkenyt? VGA:lla vai DVI:llä? Koita muuttaa resoluutiota ja virkistystaajuutta mitä kone syöttää ulos esim VGA liittimestä.
se on jokin muunnosliitin, mihin tulee vga-lähtö, olen kokeillut vaihtaa resoluutiota ja taajuus lukee 60Hz ulkoisen näytön takana, et tuskin sitä tarvii muuttaa?
Lainaan nyt tätä ketjua, kun en uutta viitsinyt tehdä. Elikkä kun liitän Acer Aspire 5100-kannettavaan Acerin Al2216W-näytön, niin näyttöön ilmestyy vaakasuuntaisia väreitä. Häiriöt haittaavat normaalityöskentelyä ja pelaamista niin paljon, että jotain pitäisi saada tehtyä. Näyttö on siis VGA-liitännässä, kun läppäristä ei DVI:tä löydy. Näytönohjaimen eri ajureita kokeiltu, sekä virkistystaajuuden muuttamista, mutta mikään ei tunnu auttavan. Pöytäkoneessa näyttö toimii kuin unelma. Ehdotuksia mikä auttaisi ongelmaan? Edit. Huomasin, että häiriöt ilmestyvät vain koneen ollessa latauksessa verkkovirrassa. Eli akkua käytettäessä ei mitään ongelmaan, mutta kun akun kesto on mitä on, olisi kiva saada läppäri häiriöttä lataukseen.