Kannettavaan kunnon äänet..

Viestiketju Kannettavat tietokoneet -osiossa. Ketjun avasi infierno 25.10.2007.

1. infierno

infierno Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  2.  
  3. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Noitten sivujen mukaan näyttäs löytyvän optinen ulostulo tosta laitteesta. Sillä saat ainakin 5.1:set toimimaan.

Ja kyllähän tollanen parempi on kuin läppärin oma integroitu äänikortti.

4. infierno

infierno Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    oisko muita vaihtoehtoja ?! kun toi ?!

5. kerbo

kerbo Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Tuolla lisää keskustelua aiheesta ja lisää vaihtoehtoja.

6. __Kurko__

__Kurko__ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lähes samasta aiheesta tein itsekin tässä muutama päivä sitten keskustelun. Eiköhän yksi keskustelu/kysymys riitä...??

Viimeksi muokattu: 26.10.2007
  7. erla

erla Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen ostamassa kannettavaa. Aion käyttää sitä mm. stereoiden vahvistimeen kytkettynä, joiden kautta on tarkoitus kuunnella mm. mp3 tiedostoja. Siinä siis pitäisi olla line-out lähtö. Olenko ymmärtänyt oikein että kannettavien integroidussa äänikortissa ko. lähtö on yleensä huono ja ehdottomasti pitäisi käyttää ulkoista äänikorttia?

Olen myös netissä tutkinut noita ulkoisia äänikortteja ja eräs asia on kiinnittänyt erityistä huomioita. Muutamissa paikoissa, mm. sanastossa http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/s_pdif.cfm ,
    on mainittu että suurin osa laitteista (tarkoittanee siis äänikortteja ja myös ulkoisia?) tukee vain 48 kHz näytteenottotaajuutta. Olenko taas ymmärtänyt oikein että tuo on huono juttu ja huonontaa äänenlaatua?

Varmaan täällä palstoilla olevilla on joillakin mainitsemani tyylistä laittestoa. Ottaisin mieluusti kommenttia kokemuksista vastaan ja ehdotuksia hyviksi äänikorteiksi.

8. lettas

lettas Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Uusimmat creativen kortit ymmärtääkseni eivät enää tee tuota 41.1->48khz:n muunnosta, vaan toistavat singaalin sellaisenaan. Joku kultakorva saattaa eron kuulla, minua ei ole tähän mennessä asia haitannut.

Itse olen tykästynyt seuraavaan ratkaisuun: Vanha tietokone audigy2-kortilla toimii sekä tiedostopalvelimena että mediatoistimena. Käyttöjärjestelmänä ubuntu mpd :n kera. Musiikki sijaitsee tuolla palvelimella ja sitä ohjaillaan mpd-yhteensopivalla soittosoftalla. Musiikki ei katkea kun läppärin sammuttaa ja soitto-ohjelmaa pystyy käskyttämään myös vanhalla AIW-kaukosäätimellä.

Edit: Yksi varteenotettava vaihtoehto kotiteatterin ja littutelkun kumppaniksi olisi myös dlinkin dsm-510 tai joku vastaava laite. Tiedä sitten miten kätevä on mp3-musiikin toistoon, mutta äänenlaatu on varmasti laadukkainta mahdollista.

Viimeksi muokattu: 06.11.2007

Jaa tämä sivu