En löytänyt haulla vastaavaa ketjua, joten avataan nyt sitten uusi. Pöytäkoneiden palikoista ym. itselläni on luultavasti tarpeeksi tietoja, joten sen hankinta/kasaaminen onnistuu jotenkin. Mutta kannettavat ovat toimintoineen ja ominaisuuksineen minulle täysin vieras maailma. Siis siltä osin, mitä tarvitaan normaaliin kotikäyttöön, ei välttämättä mihinkään erikoiseen pelimättöön. Pomon pojalle pitäisi katsoa sopiva kannettava, lähinnä mediakeskukseksi, koulukäyttöön ja sen sellaiseen. Suurta pelitehoa ei ilmeisesti tarvita. Lähinnä hyvät tallennusominaisuudet ym. ovat siis tarpeen. Varmasti myös joku langattoman nettiyhteyden mahdollisuus olisi tarpeellinen. Eli suositelkaa enemmän tietävät jotain sopivia paketteja, en huomannut kysyä hintarajoja, mutta luulisin että ~1000€ olisi sopivahko budjetti, ohjeenani kun oli "katsoa sellainen kuin itse ostaisit". Kiitos jo näin etukäteen!
OK. Tuosta ACER Aspire 5021WLMi (TurionML28, 15") löytyy kahta erilaista pakettia. Esim. Tietomafia.com myy pakettia, joka on ATI:n X700 128MB näyttiksellä ja 80GB:n kovolla, hintaan 1069€. Ilmeisen hyvä vaihtoehto tuon n. 1000€:n X600 64MB ja 60GB paketin rinnalle, hintaero kun on aika pieni. tässä tuo vehje: http://tietomafia.com/verkkokauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=7_2&products_id=8 Toisena vaihtoehtona olen tsekkaillut FUJITSU Siemens Amilo L1300-5 pakettia. Hintaa sillekin n. 1000€, mutta suoritin on Celeron 1,5 GHz ja näytönohjain joku 64MB rimpula. Kovo 60 GB, 2x256DDR. Ehkä tuo ACER paremmilla palikoilla olisi aika fiksu hankinta, pyörisi pelitkin varmaan tarpeeksi hyvin, tulevan omistajan ykkösvaihtoehtona kun ei ainakaan vielä ole pelkkä pelaaminen. Ehkäpä kannattaisi vielä kysyä jos muistit saisi vaihdettua yhteen 512MB:n palikkaan pienellä lisämaksulla?