APUA! Omistan HP 6735s kannettavan: Voiko sen liittää televisioon? Olen kokeillut vga-hdmi johdolla mutta ei toimi eli onko liittäminen ollenkaan mahdollista vai onko vaan väärät piuhat?
VGA on analoginen videoliitin, HDMI taas digitaalinen video+audioliitin. Analigista signaalia ei voi liittää digitaaliseen liittimeen millään johdolla, vaan väliin tarvitaan aktiivinen muunnin, joka maksaa vähintäinkin useita kymppejä. Pikaisella googlauksella näyttäisi, että koneessasi ei ole DVI, HDMI eikä edes S-videoliitintä, joten ainoaksi mahdollisuudeksi jää tuollaisen VGA-HDMI-muuntimen hankinta. Tuossa yksi esimerkki: http://www.kaapelikauppa.fi/hdmi-muunnin-p-3124.html
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/5286c/Muut-Naytonohjaimet-USB Tuolla hdmi-mallilla pitäisi videokin siirtyä ongelmitta, kannattaa ehkä kysellä silti myyjältä että sopiiko käyttötarkoitukseen. Vanhemmissa malleissa ruudunpäivitysnopeus oli liian hidas videontoistoon ja tuki videonkiihdytykselle uupui. Halpakin käy jos aiot vaan käyttää työpöydän lisänä tai näyttää sukulaisille kuvia. Televisiota ei saa verkkoon ja siitä ei löydy dlna:ta?
Kiitos avusta!ajattelinkin että en ehkä pääse pelkällä johdon ostamisella..tää on mun eka kone ja sen kyl huomaa!telkku on philips(22PFL3206H/12) ja siinä ei käsittääkseni ole verkkoon liittämismahdollisuutta..
Äänet ei sitten mene sitä letkua pitkin, eli pitänee vetää vielä toinen piuha läppärin kuulokeliitännästä siihen töllön VGA:n viereiseen liittimeen.... Arviolta molemmissa päissä 3,5mm plugi... Reso voi jäädä sitten joksikin kummalliseksi, eli töllö ei välttämättä huoli kaikkia resoluutioita... T: Vesku
Onneksi xbkrypt0n huomasi tarkistaa, mitä liittimiä televisiossa on. Minun ajatukseni jumiutti tuo kysymyksessä mainittu HDMI ja siihen sopiva adapteri, joten ei tullut ollenkaan mieleen, että televisiossakin voisi olla valmiina VGA-liitin. (Tosin tuo television mallikaan ei ollut vastausta kirjoittaessani tiedossa.)
Ei haittaa vaikka et moista huomannuton tosi kiva että löysin tämän sivuston koska meillä ei perheessä ole "tietokoneihmisiä" eikä mun frenditkään ole hirveen kiinnostunu näistä jutuista...