Joo sanokie mistäs sais sellasen läppärin jossa noin 4g muistia tai enemmän ja sit tehokas prossu ja atin uus näyttis/geforce8600`? 250gb-320gb kovoa? muistikortinlukija/webkamera... ei pakollinen mut mieluiten sisäänrakennettu 3g-modeemi? Kahtoin mustasta pörssistä jotain dv-malli 9k sarjaa kai se oli 850e ois kaikki noi... mut kysyin jostrain liikkeestä ja ostas mieluummin läppärin jossa atin uus näyttis... ja sit viel sellanen että pitäs olla vista-business-malli että sais downgreidattua xp:ksi...
Heti aluksi pitää sanoa, että jos haluat hyvällä näytönohjaimella varustetun koneen, isolla kiintolevyllä ja vielä Vista Businessin, niin menee todella hankalaksi. Ylensä kalliman pään läppäreissä löytyy noita nVidia GeForce 8600-näyttiksiä, mutta harvoin olen itse nähnyt niitä yrityskoneissa. Ylensä yrityskoneissa on myös pienempi kiintolevy, jotain 160 gigan luokkaa, eli ei ainakaan halvalle irtoa yrityskoneeseen 320 gb kovoa. Tuo SIM-korttipaikka voisi löytyä useimmista koneista. Eli jotenkin minusta tuntuu, että haluat sekoittaa viihdekannettavan ja business-käyttiksellä varustetun koneen? - - - Jos olen väärässä, joku viisampi korjatkoon.
Voin jo ihan alkuun sanoa, että normi pakettiläppäreissä ei ole kuin Vista home premium, jota ei voi downgradea. Ja jos haluat näyttikseksi paremman kuin 8600 niin joudut maksamaan melkein vähintään tonnin. Eli voin sanoa, että kannattaa mennä ihan alan liikkeeseen ja kysyä, että voiko itse päättää osat ja jos he sitten kokoavat näistä osista kannettavan. Serkkuni tilasi tälläisen kannettavan täältä