Ajattelin hankkivani kannettavaa mainitulla hintahaarukalla. Käyttö olisi peli ja multimedia, joten tehoa saa löytyä. Itse olen ajatellut Asuksen G2S-mallia. Olisi hyvä että siinä olisi Vista Premium tai Ultimate. Onko muita ehdotuksia tai kommentteja G2S-mallista?
Bumppaan tätä, koska sama hintahaarukka on itsellänikin, ja olen myös katsellut tuota läppäriä. Kokemuksia? Vaihtoehtoja? Ajatuksia? Raskain käyttötarkoitukseni taitaa olla tällä hetkellä 3d-grafiikka, joten tehoa tosiaan saa olla. Tosin voi olla että tommosella koneella tulis jotain uudempia pelejäkin kokeiltua (esim. tuleva starcraft 2). edit: Tuo G2SG on 17", mutta myös jotain pienempiä/kannettavampia vaihtoehtoja tuosta hintaluokasta voipi ehdotella. edit2: Huomasinpa juuri, että tuossa on 4200rpm kovo. Haittaneeko tuo paljonkin?
Tämä sopii varmasti hyvin käyttöösi, on myös vähän kannettavampi kuin tuo 17" ;-) Mitä suuremmilla kierrosnopeuksilla kovalevy käy, sitä suurempaa ääntä se pitää.
Selailin tossa vielä noita kaikkia malleja ja poimin nämä mallit esille: Fujitsu-Siemens AMILO Xi 2550-31P Asus G2SG Asus G1SN Acer Aspire 8920G (T9300/GF9500) Onko nämä koneet hintansa arvoisia ja millä on suurin hinta/laatu-suhde? Itse olen kallistumassa eniten tuohon amiloon. Olisiko kenelläkään kokemusta kyseisistä laitteista? Onko joku näistä "Ei missään nimessä" listalla? Onko näistä kannettaviksi vai "siirrettäviksi"?
Musta tuntuu että ainakin G2SG on juuri tuollainen ns. siirrettävä. Toi zelmokin heittämä Amilo näyttäis menevän turhan kalliiksi ja Acer ei merkkinä hirveämmin houkuta. G1SN voisi myös olla mielenkiintoinen. Vähän halvemmista Asus A7SN vois tietty olla myös varteenotettava vaihtoehto. Kovasti vaikuttaa nyt Asusta olevan liikenteessä, mikäs siinä. Miitin ehdottama Asus F8SP on tällä hetkellä mulla kärjessä, tuossa kun on ihan hyvin tehoa/euro. Tuttava suositteli samaa konetta. Voipi olla että ostan sen, riippuu siitä paljonko saan tingittyä hintaa paikalliselta kauppiaalta. Mutta vähän mietityttää tommosen suht tehokkaan 14" läppiksen lämpeneminen pitempiaikasessa rasituksessa. Jos on kokemuksia tai tietoa kys. värkistä niin kertokaa toki/heittäkää linkkiä.
Juu mulla on sama että ajattelin hankkia tuon Asuksen F8SP:n, mutta mietityttää tuo lämpeneminen myös. Jos jollakin on kokemuksia niin kertokaapas.
Olen tässä katellut taas kerran näitä malleja ja tälläiset mallit tuli esille: Asus G1SN Asus M50SA FSC AMILO Xi 2550-31p Onko mielipidettä noista malleista?