kannattaako hyvin kuulokkeiden osto tietokoneella musiikin kuunteluun?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi kumiorava 23.04.2006.

1. kumiorava

kumiorava Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen tässä aikonut jo jonkun aikaa ostaa tällaiset sennun kuulokkeet: http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=1758019210165 . Mutta nyt oon ruvennu miettimään että kun suurin osa kuuntelusta kuitenkin tapahtuu tietokoneella ja mp3-muodossa, niin onko mitään järkeä panostaa hyviin kuulokkeisiin kun vielä tuo äänikortti on joku integroitu yksilö. Menettääkö siinä sen kuulokkeiden hyvän laadun tuoman äänenlaadun mp3:sen vajaavuuksille ja mahdollisesti äänikortin huonoudelle.

Ja jos on muutenkaan yleistä kommenttia kyseisistä kuulokkista, niin otan mieluusti sitä vastaan.

EDIT: näköjään päässy typo otsikkoon :) eli siis ei "hyvin" vaan hyvien.

Viimeksi muokattu: 23.04.2006
  2.  
  3. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Itse sanoisin, että hyvät kuulokkeet eivät mene liialti hukkaan edes mp3:sia integroidulla äänikortilla kuunnellessa. Tuollaiset kuulokkeet ovat luultavasti muutenkin käytössä ainakin kymmenen vuotta, joten muu laitteisto ehtii vielä parantua moneen kertaan.
    Kuuloketekniikassa taas ei tietääksni ole mitään mullistavia parannuksia odotettavissa, joten hyvälaatuiset kuulokkeet eivät juurikaan vanhene.

Kyseistä mallia en ole kuunnellut, joten sitä en osaa kommentoida.
    Jos iso osa kuuntelusta tapahtuu kannettavista laitteista, voisi tietysti harkita myös puolta halvempia PX-100:a tai esim. Koss:n Porta Pro:ita (~60 €), jolloin voisi ehkä pärjätä yksillä kuulokkeilla.
    Olohuonekäytössä taas voisi arvostaa langattomuutta.

Suosittelen kyllä koekuuntelemaan tuon laatuiset/hintaiset kuulokkeet aina ennen ostoa, vaikka jossain kunnollisessa hifi-liikkeessä, kuten Hifihuone Tampereen Aleksanterinkadulla. Tosin juuri tuota mallia ei ehkä sieltä löydy.

Jaa tämä sivu