Olen ostamassa uutta AGP näytönohjainta, ja enää on vaan se pulma että onko tuo 6800xt 128mt muistilla yhtään nopeampi kuin tuo 6600gt? Löysin vain yhden testin, http://www.guru3d.com/article/Videocards/286/ Siinä tuntus pärjäävän 6800xt 256 muistilla, mutta kun tossa asuksessa on vaan vähempi muistia. Kaiken lisäks noita xt malleja tuntuu olevan monia erilaisia, monilla eri muisteilla ja kellotaajuuksilla. Asuksessa on muistit kellotaajuudeltaan 700mhz ja kenties gddr2? Kaiken lisäks monilla keskustelu palstoilla on eriäviä mielipiteitä, puolesta ja vastaan. Miten tässä kannattas toimia?
Itellä on toi Asuksen 6800 XT. sehän on uudistettu 6800 LE kortista. Sain kortista Rivatunerilla 16/6 Piiput auki ja se kellottuu vähintäänkin mukavasti. Hintalaatusuhde on vähintäänkin loistava. Koitin aiemmin tota 6600Gt:tä ja se ei enää juurikaan kellotu siitä mitä se on pakastavetäessä. 6800XT on parempi. Sempron 2800+ @2,2Ghz Asrock K7s41GX 2x512 muistit Asustek 6800XT 120Gb Seagate barracuda
Paljon 3d markkeja tolla kokoonpanolla, vastaa toi sun konees aikahyvin mun kokoonpanoa muuten, Nostiko toi piippujen avaus paljonki lämpöjä? Ajattelin et kannattaako heti uutena laittaa niitä piippuja käyttöön? Huomaakohan ne esim. jos takuuseen menee että on piippuja avattu? Näin estäen takukorjauksen?
Ei pitäis kyllä näkyä mistään että piiput on avattu kun se tehdään ohjelmallisesti, ne on koko ajan siellä olemassa ja kortin omasta BIOSista vain otettu pois päältä.
ei näy piippujen avaus! piiput kannattaa ottaa saman tien käyttöön! ei ole mitään syytä miksi ei ottaisi. piiput on jo oikeasti auki, mutta jotenkin ohjelmallisesti kiinni --> lämmöt ei nouse ollenkaan kun piippuja avaa.
Miten tuo piippujen sammutus sitten toimii, jos ei kaikki piiput toimikaan. Niin sitten vaan siitä ohjelmasta kytketään se ruksi pois ja buutti? Olenko oikein ymmärtäny että suurimmalla osalla on auennut 12/6 tai peräti 16/6 piiput, harvalla ei ollenkaan? Tässä kyselen kun yritän säästää ja toivoa että noita vielä olisi kun on varaa
12/6 taitaa olla se yleisin, silloinkin se on 6600GT:tä tehokkaampi. Mahdollisuus on toki olemassa ettei aukea, mutta hyvin usein jotain aukeaa. Nuo ensimmäiset eli Pixel-Pipet on ensisijaisesti ne jotka suorituskykyä lisää, Vertexit ei niin merkittäviä käsittääkseni. Piippujen sammutus toimii samalla tavalla kuin käyttöönotto, ruksia pois/päälle ja bootti.
en sanoisi, että on mitään yleisintä... en ole mitään prosentti-listaa nähnyt, ja kun olen tota seurannut, niin tuntuu, että ihan yhtä usein on mennyt esim 16/5, 12/5 tai 16/6. semmonen fiilis mulla on, että noissa uusissa korteissa, esim 68xt niin piiput on auennu varmemmin, ja esim 8/6 ei ole tullut vielä kellään vastaan, saati sitten 8/4, eli ei aukeisi ollenkaan. aika paljon tuntuvat menevän sen 16/5 tai 16/6, eli säästä vain...