Kankaanpäähän uutta nettiyhteyttä

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi De_Nitro 12.09.2008.

1. De_Nitro

De_Nitro Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Uusi ongelma, uusi keskustelu...

Itse olen parina viimepäivänä huomannut uskomattoman hidasta vauhtia netissäni; Mbnettiin kestää peräti n. 20 sekunttia, samoin myös pelkän googlen avaamiseen. Ad:henkin siirtyminen on yhtä tuskaa, kun hidastelee niin paljon. Mietin, että ongelma voi olla:

1) Nettiyhteydessä
    2) Modeemissa (vai voiko vaikuttaa netin hitauteen?)
    3) Tuntematon vika

JOS vaihtaisin netin, mikä olisi Kankaanpään alueelle hyvä netti yhteys, kun itse omistan DNA 2/512 laajakaistan.

JOS vaihtais modeemin, mikä ois hyvä modeemi, joka tukee langatonta myös?

Netti tulisi omakotitaloon.

Ja sitten lopuksi: µtorrent lataa ihan normaalia nopeutta, eikä tunnu hidastuvan yhtään.

Mitään hyviä vinkkejä?

2.  
  3. starma

starma Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    jos torrentin latausnopeudet ovat ok, on sulla jotain pöpöjä koneessa, jotka hidastaa surffailua selaimella.

spybot ja ad-aware tms ajamaan haittaohjelmatestit läpi.

dna-laajakaista on fiksuin kankaanpäässä, koska dna omistaa myös puhelinverkon siellä.

zyxel 660hw on ollut ainakin hyvä, eipä noissa juuri eroja kai ole.

4. De_Nitro

De_Nitro Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmm... outoa;

1) Netti ei hidastele vain firefoxissa, vaan myös mm. BF2 ja mesessä, sillä kun ne kirjautuvat sisälle, niissä kestää kauan, kun pääsee itse asiaan. µtorrentin lataus nopeutta voisin valvoa vaikka jonain yönä.

2) Viime logista ei ole kovinkaa kauaa ja muistan, että hidastelu alko lanien jälkeen, kun kaveri onnistu irrottamaan modeemin virran poies vanhingossa. Lanien jälkeen, oli hitaan tuntuinen

3)Itsellä on jo ZyXELin 660HW.

Olisin voinu kertoo noista tarkemmin ekassaki viestis... et täs ois selvitystä asiaan.

Auttaisko yhtään?

Jaa tämä sivu