Kaiuttimia koneelle ja cd-soittimeen

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Plaguel 19.02.2009.

1. Plaguel

Plaguel Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olisi vihdoinkin aika päivittää nuo vanhat muovipurkit, ja tällä kertaa niin että voisi jo puhua Kaiuttimista. Mitään asiantuntemusta ei näistä itselleni ole vielä kertynyt, mutta haluan panostaa tämän kerran kun jotain ostan.
    Haussa olisi sellaiset kaiuttimet, joita voisi käyttää SEKÄ cd-soittimessa (ehkä vinyylikin-) ETTÄ tietokoneessa. Varaa ei ole hankkia erillisiä. Ja kaikenlisäksi kaiuttimien tulisi olla riittävän tarkat musiikin tekoon (miksaus jne). Hintaa saisi olla n. 250 maksimissaan. Toiset max 250€ voisin ehkä säästää cd-soittimeen, joka sekin on hakusessa vielä. Ainakin seuraavanlaisia olen vakavissani katsellut, lisää saa toki suositella, jos on parempia ehdotuksia:

http://www.thomann.de/fi/behringer_b2030a_truth_aktivmonitor.htm

http://www.thomann.de/fi/esi_near05_aktive_nahfeldmonitore.htm

Hankala valita noiden kahden välillä, benkut ainakin matalien taajuuksien kannalta parempi, mutta joltain kuulin että aika samaa tasoa ovat, vaikka n. 100e eroa löytyykin. Genelecit taas ovat liian kalliit, katsoin että parin hinnaksi tulisi vähintään 400€, joten ei tällä budjetilla enää olisi varaa soittimeen sitten.
    Vähän aiheen vierestä, mutta sitä tukien:
    Minkähänlaista cd-soitinta suosittelisitte noiden (aktiivi!) kaiuttimien rinnalle? Hintaa siis kaiuttimilla ja soittimella yhteensä max 500€, imee sekin kuiviin. Mielellään saisi olla kasettidekkikin mukana. Käsittääkseni aktiivikajareissa on jo omasta takaa vahvistin mukana, joten mitäpä mahtaa tapahtua sellaisessa tapauksessa jos ne kytkee cd-soittimeen, joka sisältää vahvistimen? Tyhmä kysymys varmasti, mutta jospa nyt vihdoinkin oppisi jotain näistäkin. Vinkkejä, kiitos.

2.  
  3. jusunakki

jusunakki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Eikös kannattaisi ostaa erillinen vahvistin? Tällöin olisi ihan sama minkä laatuinen CD-soitin on, ostat jonkun 50€ virityksen, ja tällöin voisit ostaa myös passiivikaiuttimet

4. Digiootti

Digiootti Guest

Tietääkseni tuo Beringer B2030A on kopio muutama vuosi sitten tuotannosta poistuneesta Genelec HT205 mallista.

http://www.genelec.fi/ht/tuotteet/tuotannosta-poistuneet/ht205/

5. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Minulla on nyt toista kuukautta nuo Esit ja olen erittäin tyytyväinen. Ääni on tajuttoman kirkas ja musiikki kuulostaa todella hyvältä. Sen verran varoituksen sanaa kuitenkin, että nämä eivät toista matalimpia bassoja (40hz-ääni on jo melkoista pöhinää). Tämä varmasti tarkoittaa, että miksatessa sinun tulisi kajareiden jälkeen käydä vielä projekti läpi sellaisilla kuulokkeilla, joilla kuulee nuo matalimmat äänet. Nämä eivät muutenkaan ole mitkään amisjumputtajat, eli bassot ovat vähäisemmät, joskin melko iskevät ja hyvän kuuloiset. Aktiivikaiuttimissa on vahvarit valmiina ja laitetaan johto verkkovirtaan. Luultavasti Behringerit ovat äänenlaadultaan vielä paremmat, kun ovat tosiaan kopiot noista Geneleceistä.

CD-soittimista en osaa sanoa hirveän tarkasti, itse ostaisin ehkä jonkun ihan perussoittimen sadalla eurolla :p. Tutulla on nämä, ovat toimineet ihan hyvin. Korvaa vaan sitten mukana tulevat kajarit omilla

edit: virheiden korjaus

Viimeksi muokattu: 21.02.2009
  6. Digiootti

Digiootti Guest

7. jusunakki

jusunakki Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Ei varmaan kysyjä tarkottanut mitään gigantin ministereo settiä ;D
    vaan jotain ihan oikeeta cd-soitinta. Tuossa ihan hyvä tohon budjettiin. Tai tuossa 5 CD:n vaihtajalla

Viimeksi muokattu: 21.02.2009
  8. Yottabyte

Yottabyte Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    juu tosiaan :p, voi minua :D

niin, voi tosiaan olla :D. Samapa tuo minulle, kunhan yksi cd pyörii :p.

Jaa tämä sivu