Kaiuttimet "poksahtaa" satunnaisin ajoin

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi mrspede 05.07.2006.

1. mrspede

mrspede Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli oon ostanut uudet kajarit Logitech Z-5500.
    Satunnaisin ajoin ne "poksahtaa" eli päästää poksahtavan äänen kun kuuntelee musaa, pelaa tai muuta vastaavaa.
    Ottaako kajarit häiriöö jostain vai mistä se johtuu?

2.  
  3. mrspede

mrspede Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    nii ja sitte on sellanenki juttu että ku sammuttaa tämän huoneen kattovalon missä on tietokone ja kajarit jne. niin kuuluu myös "poksahdus"

4. NUIJJA

NUIJJA Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Viimeksi muokattu: 05.07.2006
  5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Tuossa voisi kokeilla, poksuvatko kajarit myös ollessaan irti tietsikasta, siis joko inputti kokonaan ilman johtoa tai jonkun muun laitteen (vaikka mp3-soittimen) kanssa.

Jos napse jatkuu, kajareissa on vikaa; jos loppuu, syy on ilmeisesti tietsikka ja esim. maadoitettu pistorasia voisi auttaa.

6. prik

prik Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sama täällä. Kaiuttimet poksahtelee, jos samasta huoneesta, missä tietokone on, sammuttaa tai käynnistää sähkölaitteen. Esim. jos valot sammuttaa niin kuuluu "poks" tai "trräts"

Ja jos keittiössä (9m tietokoneesta poispäin) käyttää sauvasekoitinta, kajareista kuuluu pieni "trrrrrrrrrrrrr..."

7. xXx

xXx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itseasiassa olen vienyt kajarit kerran takaisin kun ne pitivät tuota ääntä. itsellä on nykyiset "poksahdelleet" mutta eivät nyt aikoihin. itseasiassa vaikka kaiuttimet olisivat 2.0 niin ne voivat poksahdella siinäkuin 5.1 kajaritkin. eronahan noissa on lähinnä subbari + enemmän kajareita. ja asiasta toiseen mulla on televisio makuuhuoneessa ja kerran ihmettelin miksi siinä oli häiriöitä ja huono kuva ? vika löytyi keittiöstä siellä oli lamppu joka "veteli viimeisiään" kerran mulla oli (vuonna 97) 2.0 kajarit ja niin painavatkin että olivat todella suojatut ja ne kaiuttimet olivat poksahtelemattomat.

Viimeksi muokattu: 13.07.2006
  8. majuri92

majuri92 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo meil oli mummulas kans sama juttu ku pyykkäri meni päälle nii rätisi vaa ja sit lampust mni joskus radio suoja joku hommaa..

Jaa tämä sivu