Kaikki Pelit Hyytyy

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi psiber 23.04.2008.

1. psiber

psiber Guest

Mulla koneen sisuskalujen vaihdon jälkeen rupesi kaikki pelit hyytymään tai buuttaamaan konetta n. 10sek-3min päästä plin käynnistyksestä. Emo on AsRockin AM2NF3 (uusin bios 2.50), AMD AM2 dual core 5000+ ja näyttis Club3D x1650 uudella lisätuulettimella. Lämmöt on prossulla +40- +45 välillä. Sama "hyytyminen" tapahtuu myös puolessa välissä 3DMark testissä. Inhottavan ongelmasta tekee se että se koskee kaikkia pelejäni: BF2:sta, R6 sarjaa, jne..

Toivottavasti jollakin on jokin viisastenkivi ettei tarvii ostaa PS3 pelikoneeksi.

2.  
  3. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Saattaa olla näyttis hajalla.

4. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tai sitten emolevy, tai muistit.
    Ensimmäisenä kannattaa testata muistit, koska se on helpoin toimenpide tehdä. Lataa Memtest niminen ohjelma, polta se levylle ja boottaa levyltä. Anna pyöriä 8-24 tuntia.
    Jos ei tule yhtään virhettä, kannattaa koittaa saada toinen näyttis lainaan joltain kaverilta ja jos sekään ei auta niin emo (mahdollisesti myös prosssu) huoltoon/vaihtoon.

5. psiber

psiber Guest

Kiitokset hyvistä vastauksista. Laitan MemTestin yöksi pyörimään, jos se ei nappaa niin sitten näyttis menee kiertoon.

6. Juippi93

Juippi93 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    näyttis kannattaa palauttaa kauppaan kuitin kera saa rahat takaisin tai uuden näyttiksen

7. psiber

psiber Guest

Nyt on MemTest pyörinyt yön yli ja mitään virheitä ei muisteista löytynyt. Ongelmana on se että näyttis on ollut liikkeessä testissä ja silloin se todettiin "toimivaksi". Pitänee kokeilla jollakin ylimääräiselle näyttiksellä, jos ongelmia senkin kanssa ilmenee, niin sitten on neuvot minulla ainankin vähissä.

8. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Yksi mahdollisuus on piirisarjan ajureiden päivittäminen.

Viimeksi muokattu: 25.04.2008
  9. psiber

psiber Guest

Valitettavasti sekin on jo tehty. Eli ensin käytin "alkuperäisiä" NVidian ajureita, sitten päivitin ne harrastajien ajuripaketilla, johon oli kerätty toimivimmat ajurit. Verkkokaupasta on nyt tulossa uusi (eri valmistajan) näyttis, ja jos se ei pelitä, niin palautan sen. Eli sitten vika on varmaan siinä emossa -- vaikka sekin on todettu huollossa toimivaksi.
    Taitaa olla PS3 tilauksen aika!

10. psiber

psiber Guest

Ongelma selvisi uudella näyttiksellä. Eli nyt pyörii Sapphiren vastaava ohjain koneessa ilman mitään ongelmia. Joten mitä täsät jäi käteen, no ainankin se jatkuva epävarmuus mitä itsekoottu PC aiheuttaa kun ei tiedä toimivatko kaikki osat keskenään. Kiitokset kuitenkin kaikille vastanneille.

11. SpeechMan

SpeechMan Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei se valmispakettikaan aina turvallinen ratkaisu ole.

Kaveri osti jonkin aikaa sitten pakettikoneen, alko pelaamaan ja kone lukkoon, kone huoltoon pariksi kuukaudeksi ja takaisin, sama juttu, taas huoltoon pariksi kuukaudeksi ja takaisin, sama ongelma edelleen.

Lopputulos, kone liikkeeseen, rahat takaisin, toisesta kaupasta nippu koneen osia ja kasaus itse (tai siis minä kasasin), ja nyt toimii kuin unelma.

Kaiken lisäksi itsekasattu oli pikkasen halvempi ja paljon tehokkaampi kuin tuo pakettikone.

Itsekasatussa on se hyvä puoli, että tietää aina itse tarkalleen mitä koneessa on, kun noihin pakettikoneisiin tungetaan välillä mitä sattuu komponentterja.

Jaa tämä sivu