Kaijuttimista kuuluu rätinää koko ajan

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi WQe 22.06.2005.

1. WQe

WQe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Asensin uuden emolevyn (Asus A7N8X-E Deluxe) koneeseeni ja olen huomannut kaijuttimista tulevan rätinää lähes koko ajan. Minulla ei ole mitään käsitystä mistä se voisi johtua paitsi rätinää kuuluu voimakkaammin hiirtä liikutellessä ja muunlaista liikkuvaan kuvaa näytettäessä. Ääni muistuttaa rikkinäistä puhelinlinjaa jollain tavalla. Äänentoisto vempaimena löytyy 5.1-setti.. Jos jollain on vastaus ongelmaani, otan sen ilomielin vastaan.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    käynnistä -> suorita -> sndvol32
    koita vaimentaa/mute ne äänilähteet joita et käytä, esim. CD, microphone, line in ja jne...

4. WQe

WQe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuosta ei ole apua, sillä rätinä ei ole riippuvainen äänenvoimakkuudesta. Rätinän saa loppumaan ottamalla rear-piuhan irti, mutta tämän jälkeen ei kuulu mitään ääntä... Rätinää kuuluu koko ajan paitsi biossissa oltaessa, muuten koko ajan..

5. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Haa, mulla on sama emo (ainakin A7N8X jotain se on) ja täysin sama ongelma. Emon ääniajureiden päivitys ei auttanut joten nappasin vanhasta koneesta erillisen äänikortin ja avot johan toimii äänet ritinöittä. Ja muutenkin oli tarpeen tuolla kortilla olevat digitaaliliitännät.

6. Beaver

Beaver Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei tuossa äänenvoimakkuudesta olekaan kysymys, vaan kokonaan mykistämisestä niiltä osin mitä ominaisuuksia et käytä, kuten mikrofoni, line in, j.n.e. Rätinä voi aiheutua myös huonosta liitännästä ja monesta muusta. Kokeile tuota mykistämistä kuten Agent_007 esitti.

7. ChampiO

ChampiO Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on sama emo ja uudet ajurit autto.

8. lam0r

lam0r Guest

vois olla siitä, jos sielä koneen takana jonkin piuhan pää osuu koneen rautaan :D. mulla on ollu niin, että sen takia rätisi.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 23.06.2005
  9. WQe

WQe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkoitin, että ongelma ei korjaannu windowsin ääni-asetuksista, mute:sta sun muista, vaan rätinää kuuluu koko ajan vaikkei windowsia edes käynnistäisi.. BIOS:sia en ole päivittänyt, koska en ole löytänyt tyhjää diskettiä...

10. WQe

WQe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Leikin äsken noilla piuhoilla ja en ymmärrä mikä tässä voisi kusta ja pahasti. Kaikki äänet näyttävät tulevan Line-out (Rear) portista ("left, center, right, left surround, right surround") Voisiko jumpperi-asetuksissa olla jotain häikkää?

11. WQe

WQe Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ongelma löytyy vaan ei aiheuttajaa..
    Lähetin emon takuuseen ja vaihdoin DFIn NFII Ultra B:hen ja sama ongelma jatkuu asensin winukat ja ajurit uudestaan eikä mitään iloa. Ääntä siis kuuluu niin ennen ajurien asentamista kuin sen jälkeenkin. Olen yrittänyt lähes kaikkea ja ääntä tuntuu tulevan koko ajan. Ottamalla tuon front-piuhan irti lakkaa kohina + kaikki muutkin äänet. USB-hiiren irroitus auttaa myös, mutta häiriöääntä esiintyy silloinkin. A7N8X-E:tä ja tätä yhdistää Soundstorm äänipiiri, jota on kyllä kehuttu, mutta en ole kovin vakuuttunut... Suoraan sanoen vituttaa ja ankarasti... Ei olisi pitänyt myydä 8RDA3+:aa pois ainakin äänet olivat lähes täydelliset...

Jaa tämä sivu