Asensin uuden emolevyn (Asus A7N8X-E Deluxe) koneeseeni ja olen huomannut kaijuttimista tulevan rätinää lähes koko ajan. Minulla ei ole mitään käsitystä mistä se voisi johtua paitsi rätinää kuuluu voimakkaammin hiirtä liikutellessä ja muunlaista liikkuvaan kuvaa näytettäessä. Ääni muistuttaa rikkinäistä puhelinlinjaa jollain tavalla. Äänentoisto vempaimena löytyy 5.1-setti.. Jos jollain on vastaus ongelmaani, otan sen ilomielin vastaan.
käynnistä -> suorita -> sndvol32 koita vaimentaa/mute ne äänilähteet joita et käytä, esim. CD, microphone, line in ja jne...
Tuosta ei ole apua, sillä rätinä ei ole riippuvainen äänenvoimakkuudesta. Rätinän saa loppumaan ottamalla rear-piuhan irti, mutta tämän jälkeen ei kuulu mitään ääntä... Rätinää kuuluu koko ajan paitsi biossissa oltaessa, muuten koko ajan..
Haa, mulla on sama emo (ainakin A7N8X jotain se on) ja täysin sama ongelma. Emon ääniajureiden päivitys ei auttanut joten nappasin vanhasta koneesta erillisen äänikortin ja avot johan toimii äänet ritinöittä. Ja muutenkin oli tarpeen tuolla kortilla olevat digitaaliliitännät.
Ei tuossa äänenvoimakkuudesta olekaan kysymys, vaan kokonaan mykistämisestä niiltä osin mitä ominaisuuksia et käytä, kuten mikrofoni, line in, j.n.e. Rätinä voi aiheutua myös huonosta liitännästä ja monesta muusta. Kokeile tuota mykistämistä kuten Agent_007 esitti.
vois olla siitä, jos sielä koneen takana jonkin piuhan pää osuu koneen rautaan . mulla on ollu niin, että sen takia rätisi.
Tarkoitin, että ongelma ei korjaannu windowsin ääni-asetuksista, mute:sta sun muista, vaan rätinää kuuluu koko ajan vaikkei windowsia edes käynnistäisi.. BIOS:sia en ole päivittänyt, koska en ole löytänyt tyhjää diskettiä...
Leikin äsken noilla piuhoilla ja en ymmärrä mikä tässä voisi kusta ja pahasti. Kaikki äänet näyttävät tulevan Line-out (Rear) portista ("left, center, right, left surround, right surround") Voisiko jumpperi-asetuksissa olla jotain häikkää?
Ongelma löytyy vaan ei aiheuttajaa.. Lähetin emon takuuseen ja vaihdoin DFIn NFII Ultra B:hen ja sama ongelma jatkuu asensin winukat ja ajurit uudestaan eikä mitään iloa. Ääntä siis kuuluu niin ennen ajurien asentamista kuin sen jälkeenkin. Olen yrittänyt lähes kaikkea ja ääntä tuntuu tulevan koko ajan. Ottamalla tuon front-piuhan irti lakkaa kohina + kaikki muutkin äänet. USB-hiiren irroitus auttaa myös, mutta häiriöääntä esiintyy silloinkin. A7N8X-E:tä ja tätä yhdistää Soundstorm äänipiiri, jota on kyllä kehuttu, mutta en ole kovin vakuuttunut... Suoraan sanoen vituttaa ja ankarasti... Ei olisi pitänyt myydä 8RDA3+:aa pois ainakin äänet olivat lähes täydelliset...